Поглеждаме към Volvo XC60 – една от абсолютните класики на пазара на компактни SUV. Шведите са може би единствените, които могат да наложат един дизайн, да го променят наистина минимално и толкова години по-късно същият този дизайн да не загуби своята привлекателност и очарование. Настоящата втора генерация бе представена преди 6 години и все още продължава да е един от символите на този клас SUV автомобили.
Предницата е един от малкото компоненти, които се променят – най-вече в долната си част. Решетката за сметка на това остава все така голяма и разпознаваема, а светлинният подпис продължава да илюминира Мьолнир – чукът на Тор от нордическата митология. Представеният модел е от топ оборудването Ultimate и е в Bright завършек. Т.е. с хромирани елементи, вместо с черни, каквато е другата опция.
В профил автомобилът е с изискано излъчване и формите му не се поддават на coupe модата в момента с отсечен покрив в края. Изтънчената визия се провокира от издутините на задните врати и специфичния профил на последния прозорец.
В задната част, толкова години по-късно светлините продължават да са все така отчетливи. Колата е с широка база и това е най-забележимо точно от тази перспектива. “Новото”, ако можем така да се изразим, е, че ауспухът е скрит отдолу, но за това след малко. От настоящата гледна точка Volvo сякаш затвърждават максимата, че ако нещо работи добре, то не следва да се променя.
Продължавайки напред, прозорците са все така големи и обвити в хром. Намираме го и в областта на прага. И сякаш по естествен начин се завръщаме обратно в предната част на автомобила. Дизайнът на джантите също претърпява промени, като настоящите са 20-инчови, екипирани с гуми 255-45-20.
Независимо от кой ъгъл поглеждаме и независимо в коя версия от последните 6 години, XC60 продължава да бъде символ на изтънченост. В среда, в която се търси масовост и съобразяване със силните на пазара, пътищата, а и не само, винаги са показвали, че шведският минимализъм и идея за съвършенство са търсени и желани.
Ако искате да научите повече подробности за екстериора на автомобила, както и останалите му компоненти, то задължително се абонирайте за канала Зад волана и гледайте нашия Автокаст, в който над час и половина говорим и в най-малки детайли за колите ни.
Впрочем, XC60 бе първият автомобил в историята на Зад волана. Върнете се към този епизод и направете разликите сами:
Акценти
ИНТЕРИОР
Да разгледаме интериора на Volvo XC60. В купето почти нищо не се променя от началото на настоящата генерация. Консервативен подход за една изключително стилна кабина. Най-голямата промяна във версията от тази година е по отношение на мултимедийната система. Всички опции и менюта ще откриете в секция инфотейнмънт на нашия Автокаст.
Поглеждайки към волана той е двутонов. Копчетата са в стил черно пиано. Говорихме обстойно за това решение в предишния епизод, който можете да изгледате, ако натиснете горе вдясно. Бутоните на волана в XC60 са гладки и приятни на допир. В централната конзола дисплейът е вертикален и с размер 9 инча. Отляво и отдясно са разположени въздуховодите, които следват дизайнерското решение от фаровете.
На предното табло откриваме дървена декорация от липа с хромирани елементи. По-надолу е кристалният скоростен лост, дело на шведската компания Orrefors. Тя е с над 100-годишна история и дизайнерите й споделят, че в Скандинавия се уповават на светлината. Поради тази причина лостът е с подсветка, която придава много уют вечерно време. Можете да я видите в действие, ако се абонирате за нашия канал и изгледате нашето нощно POV видео.
В останалата част от областта между предните две седалки отново всичко е в piano black, отзад намираме тъчскрийн дисплей за контролиране на климата на задните седалки, а нагоре грамадното панорамно стъкло, което се отваря.
Абсолютно всичко в интериора е сглобено по изключително прецизен начин. Всеки един материал е от висока класа и е много приятен на допир. Отвътре XC60 няма нито един елемент, който да не е на мястото си. Категорична заявка за цялостния стил и излъчване на този автомобил. Повече за уюта в него, ще откриете в нашия Автокаст.
Седалките на Volvo са легендарни със своя комфорт. Във вариантът с перфорирана кожа, се предлагат и със затопляща функция, и с обдухване. И топлото, и студеното се постигат за по-малко от минута, а самата форма на креслата предлага отлична подпора в областта на ребрата. Седалките се настройват в страшно много позиции и гарантират комфорт от най-слабите до най-едрите пътници. Те прилягат изключително на цялостната возия на автомобила.
Акценти
Удобство
Мултимедия
ШОФИРАНЕ
По отношение на шофирането Volvo XC60 изключително добре знае какво иска да бъде и къде да се позиционира. Всичко свързано с окачването и пътното поведение е насочено към комфорта и насладата от дългите пътувания. В първия епизод на първи сезон, изпробвахме версията с 407 к.с. и тогава изтъкнахме, че практичен избор би бил 2-литров дизелов двигател с отношение към продължителния и приятен престой на пътя.
А сега, връщайки се към шофирането – спокойно можем да отбележим, че се запазва това усещане сякаш искаш да прекараш по-дълго време в колата. Това чувство се подсилва от въздушното окачване. XC60 в стандартния си комфортен режим обира всяка една неравност и всяко едно несъвършенство. Усещането за грамаден автомобил, който сякаш плува по асфалта, е целен ефект от производителя и е постигнат.
Динамичността му обаче се променя, ако се постави в спортен режим, тъй като слиза по-ниско. Ходът на въздушното окачване е много голям и различните режими, които се използват, имат чувствително влияние върху позицията на пътя и поведението. В този ред на мисли, когато бъде селектиран офроуд режим, просветът става много голям и позволява каране извън асфалт. Стандартният комфортен режим е изключително пригоден за градски условия, за да обира дупки, пукнати, полегнали полицаи и паважни настилки. Не се препоръчва при каране извън града със скорости от над 80 км/ч, защото колата клони много по завоите. В такива условия се препоръчва “твърдия” режим на окачването, при който се намалява пътния просвет и стабилността е много по-добра. Комфортът от движението не се губи по никакъв начин, просто шасито стои по-равно по завоите и така не се натоварват шофьора и неговите пътници.
Колата по никакъв начин не може да се определи като спортно SUV, но Volvo никога не са претендирали за такова. XC60 е ориентиран към тази част от купувачите, за които комфортът в дългите пътувания е на първо място. Това не значи, че не е компетентен в ръцете на шофьор със спортен характер, но както заключихме и в първия епизод – този автомобил преследва приключенията и спокойната наслада от пътя. За това изключително спомагат пътните асистенти, които не е изненада, когато кажем за Volvo, че са най-добрите и са в отделен клас. Асистентът за задържане в лента и адаптивният круиз контрол са в собствена лига. Разпознават маркировка дори когато такава липсва от дясно, както и такава която е компрометирана. Всички движения вдъхват страхотна увереност. Volvo винаги са се гордяли с иновациите си по отношение на безопасността и XC60 е отличен пример за това.
Шумоизолацията най-вероятно може да се досетите, че е на изключително високо равнище, предвид цялостното послание, което производителят иска да предаде с този автомобил. С изключена аудио система и при движение със 120 км/ч е много трудно да бъде усетено свистене от огледалата или шум от предното стъкло. Изпробваният модел не бе екипиран с ламинирани стъкла и усещането бе изключително. Такива стъкла се предлагат като опция, но при практичен подбор, могат да бъдат спестени.
По отношение на придвижването в града – XC60 е с радиус на завиване от 11,8м. Поради своята дължина от над 4м и 70см се изискват добри умения, за да не се надират джанти, врати или брони. Колата е екипирана с 360-градусова камера, но все пак продължава да изисква внимание от шофьора на тесни места и паркинги.
В заключение, Volvo XC60 прилича на комфортен автомобил и вози точно като такъв. По естествен начин приканва към дълги пътувания, прекарани в уют и спокойствие. За да изпитаме това чувство заедно, се абонирайте за канала ни сега и изгледайте нашето POV видео, в което ще бъдем заедно от позицията на шофьора.
Разход
* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 2.0 B5 AWD 235 +14кс | mild-hybrid дизел
ЗАД ВОЛАНА ПРЕЗ ДЕНЯ
ЗАД ВОЛАНА ПРЕЗ НОЩТА
Безопасност
ДВИГАТЕЛИ
В началото на ревюто споменахме при погледа на колата отзад, че ауспухът вече е под бронята и е незабележим. Това е част от амбицията на Volvo да премине в следващата ера на задвижване. За сега обаче двигателите с вътрешно горене остават. Всички модели се предлагат във вариант на мек хибрид с 48V батерия и вграден стартер-генератор за поддържане на двигателя с вътрешно горене и намалени вредни емисии. Те са с обем от 2 л. и допълнителната батерия добавя 14 к.с. в ситуации на ускорение или изпреварване за определен период от време. Не е необходимо зареждане: при всяко спиране батерията се захранва с възобновена спирачна енергия.
Бензиновите двигатели за версия само с предно задвижване са два: 197 к.с. и 250 к.с. За версиите с 4х4 се предлагат още два – 250 к.с. и 300 к.с.
При дизела се предлага само един двигател за предно задвижване: 197 к.с. и два за 4х4 – 197 к.с. и 235 к.с.
Има и Plug-in хибридна версия – два модела – с 350 и 455 к.с.
Представеният двигател е B5 Mild-Hybrid дизел с обем 2 литра, 235 +14к.с., 480 Nm въртящ момент и ускорение от 0 до 100 за 7,4 сек. Всички автомобили са с ограничена максимална скорост до 180 км/ч, което е по желание на производителя с цел да няма нито един фатален случай с техен автомобил.
В традиционния ни тест за разхода в реални условия – по магистралата от София до Пловдив на круиз контрол със 120 км/ч, средният разход бе 5,5л/100км. В града по задръствания и с по-тежък десен крак колата е трудно да премине над 10л/100, като в общия случай средния разход е между 6,5 и 7л/100.
Още любопитни подробности за задвижването ще откриете в нашия Автокаст.
По отношение на Plug-In хибридната версия, особено версията с 455 к.с. – мощността там е забележителна, като изстрелването от 0 до 100 е за 4,9 сек. По-впечатляваща обаче е икономията и работата на самата система. Разстоянието от Източната дъга до Самоков и обратно бе взето със средна консумация от едва 1,1л/100км при положение, че зарядът на батерията в началото на пътуването бе под 70%.
Акценти
Видове двигатели
ПРАКТИЧНОСТ
Да разгледаме Volvo XC60 и от гледна точка на практичността. Вратите са големи с грамадни джобове по тях. Те не са покрити с текстил и по-остри обекти може да създават лек шум. Спокойно могат да поберат големи бутилки. В областта на подлакътника има дълбоко пространство, макар и не най-голямото в този сегмент. По-напред има две поставки за чаши, които са покрити отново в дървена декорация. Пред тях намираме и пространството за индукционно зареждане на телефон, както и класическата 12-волтова запалка. В областта на подлакътника има два USB-C порта, които също служат за зареждане на устройства и са за предпочитане.
Преминавайки към задните седалки джобовете по вратите са по-малки заради големите тонколони на аудио системата Harman&Kardon. В областта на краката има огромно пространство и комфортно могат да се возят пасажери над 190 см или такива, които са по-едри. Няма абсолютно никакви затруднения от която и да е страна и в автомобилът могат да се превозват 5-ма пасажери. Поставянето на детско столче не е проблем заради комфортното разположение на системата Isofix.
Поглеждайки към багажника откриваме карго пространство от 483л с вдигнати седалки и 1410л със свалени. Задната врата може да се отвори самостоятелно от ключа, от копче на самата нея или с движение на крака под задната броня. Пространството е правоъгълно и няма ръб, който да пречи при поставяне на багаж. Отстрани има джобове, на които да поставите стандартните аксесоари, както и 12-волтова запалка. Традиционната кора на багажника тук откриваме в мека материя и с променлива по височина настройка. Тя може да се прибере изцяло, което спестява пространство. Под кората откриваме резервна гума, а отстрани копчетата, с които можете да регулирате височината на въздушното окачване, с което да си помогнете при поставяне на по-тежки предмети.
Със своята практичност Volvo XC60 отговаря на всички нужди на семейство с до 2 деца.
Акценти
Покупка
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Volvo XC60 е един от символите на компактните SUV в премиум сегмента. Притежава особена изисканост, концентриран е върху комфорта, приканва те да прекарваш повече време в него и е оборудван с най-добрите системи за безопасност.