Предницата е добре позната от XC40. Разликата е, че решетката отпред я няма, тъй като колата не е с двигател с вътрешно горене. Coupe формите спомагат за изпития профил и когато погледнем отстрани отбелязваме както агресивната, така и елегантна визия. Този модел бе екипиран със степенки под вратите, които създават илюзията за по-ниско разположение. В този ред на мисли пътният просвет е 17 см. Масата е 2185 кг., което значи нито най-тежкият, нито най-лекият EV автомобил. Гумите са с размер 235-50-19 и гарантират необходимото сцепление, спиране и комфорт.
В най-горната част отзад има две крила в ляво и дясно, а по-надолу спойлер. Всичко това подобрява аеродинамиката, но на първо място подобрява естетиката. Най-горната част на задната врата е по-издадена от долната, което ни напомня на новите предници на Мерцедес, които символизират акула. Да завършим с мерките – дължина 4440 мм, широчина без огледалата 1873 и височина 1596. Обобщаваме екстериора с авангардност, спортно излъчване и купе форми като плюс и противоречива предница според някои като евентуален минус.
Шведите много рядко излизат извън традиционните рамки, но този път са го направили и можем да се обединим около идеята, че това е най-дръзката откъм дизайн кола на Volvo.
Акценти

ИНТЕРИОР
В ера, в която често се търсят промени, просто за да има промени, това, че някой все още залага на традицията, е добре, нали? Volvo избраха този дизайн през 2017-та и се заеха основно да подобряват инфотейнмънт системата. Централният дисплей е вертикално-ориентиран с размер 9 инча. Този пред шофьора е 12, а headup дисплей не се предлага. Декоративните елементи по таблото наподобяват топографска карта и са с амбиентно осветление.
Връщайки се на дисплеите, Volvo държат на минимализма, като няма почти нищо, което може да се променя по изгледа. В момента масово производителите се стремят да поставят грамадни таблети в стил телевизори, докато Volvo държи на това екрана да бъде интегриран към предното табло като цялостно решение, а не като нещо, което е хвърлено отгоре, защото няма къде другаде.
Системата използва Google Automotive за Операционна система. Впечатление прави грамадното панорамно стъкло, както и страхотните материали, които са вложени в купето. Всичко е вигън като кюфтенцата на Икеа, които са без месо – има повърхности, които приличат, че са от кожа, но не са. Безопасност и Волво винаги са били синоними и комфорта като че ли се забравя, а не трябва. Седалките са едни от най-добрите на пазара – както предните, така и задните. В заключение за интериора изтъкваме консервативен и минималистичен, за някои изискан, но за други нуждаещ се от ъпдейт.
Акценти

ШОФИРАНЕ
Да започнем с това какъв е профилът на шофирането – спортен или комфортен? Отговорът е балансиран с наклон към комфорта. Балансиран обаче по шведски – хем фокусът е категорично върху приятните пътувания, хем обаче опитен шофьор със сигурност би се позабавлявал на двулентови пътища. Същото казахме и когато разгледахме XC60 малко по-рано през този сезон.
Да поговорим за окачването. Отпред McPherson, отзад Multilink. Няма опция за въздушно окачване, както е при XC60 и XC90, но липсата му не се усети. Колата е комфортна в дясната лента на булевард Цар Борис III в столицата и се справя уверено с неравностите и несъвършенствата без да ти се завие свят. Няма усещане на шофиране сякаш върху облак и със сигурност шведите имат по-комфортни автомобили, но пък с повече скорост по завои, това малко по-твърдо окачване дава своите дивиденти. Да, не е като Porsche Cayenne, но затова във Volvo са се постарали хем да спазят традициите на комфортните си автомобили, хем да изградят и компетено окачване, което да се справи с 408-те конски сили.
Да поговорим за поведението по двулентови пътища. Колата ще задоволи изцяло този тип шофьори, които искат да се насладят на своите пътувания и безопасно да достигнат до крайната си дестинация. Ако покачите скоростта, колата ще ви опази дори и ако влезнете в неравности и дупки вътре в самите завои. По-ниският център на тежестта, отколкото при другите SUV-та на производителя спомага за по-спортно усещане. От гамата 40-60 и 90 на Volvo, C40 е категорично най-забавния за каране автомобил.
Когато сме в града безспорно по-малките му форми също го правят много добър конкурент на споменатите модели. Губи в практичността, но за нея останете с нас до края, за да разберете повече. C40 Recharge или EC40, както е известно вече, е в свои води, включително и в урбанизирана среда. По-късата база помага при движение в тесни пространства и маневриране в тесни улици.
Да продължим с паркирането. То следва да се оценява като относително лесно. Паркинг сензорите и 360-градусовата камера са полезни. Интересното е, че когато включиш на задна, първото което излиза на дисплея е задната камера, а за да се влезе в режим на 360, трябва да се натисне копче на дисплея. Щеше да е много полезно, ако просто можеше да се настрои винаги да излиза този режим, но това не е така. Радиусът на завиване е 11,4м и е с 40 см по-къс отколкото на XC60.
Пътните асистенти са категорично най-добрите на пазара. Това не идва като изненада за бранд като Volvo, но е важно да се изтъкнат асистента за задържане в лента и адаптивния круиз контрол. Задържането в лента се установява дори и когато ивица вляво или вдясно липса и това вдъхва спокойствие. Като евентуален минус според някои е по-рязкото намаляване на скоростта на адаптивния круиз контрол, но пък за други това е плюс, защото държи шофьорът нащрек и дава усещане за безопасност.
В заключение – колата е насочена към комфорта, но е достатъчно компетентна, когато се кара по-страстно по завоите.
Разход
* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | TwinMotor 408 к.с. | електричество
Зад волана без говор
ЗАДВИЖВАНЕ
Да разгледаме и задвижването. Представеният модел е с два мотора, един разположен на предната ос и един на задната, съответно задвижването е 4х4. Притежава мощност от 408 конски сили, 670 Nm въртящ момент и ускорение от 0 до 100 за 4,7 секунди.
Предлага се и още един вариант, който следва да бъде разгледан, предвид ценовото предимство и предвид това, което може да даде като плюс по отношение на дистанцията, която може да бъде покрита с едно зареждане. Само един мотор, разположен на задната ос, така наречения Extended Range, който притежава мощност от 249 конски сили, въртящ момент от 420 Nm и ускорение от 0 до 100 за 7,4.
Според производителя може да бъде изминато разстояние с 40 километра повече от настоящата версия, която имаме възможност да разгледаме. Когато направихме нашия традиционен тест на Зад ВОЛАНА от София до Пловдив по магистралата на круиз контрол със 120 км/ч: на излизане от София тръгнахме със 73% заряд на батерията.
При пристигане в Пловдив заряда бе 45, като средната консумация бе 19,6 kWh на 100 километра. Когато погледнем върху разхода, който се дава, консумацията, която има в града – варира, естествено, в зависимост от стила на каране, но е между 12 и 18 kWh на 100 километра при най-агресивния начин на каране, при агресивно ускорение на всеки един светофар. При едно традиционно, конвенционално каране в града средната стойност е около 15.
В интерес на истината имахме възможността за това да направим още един тест, който бе от Самоков до София с много умерена скорост. Поради трафика, който имаше на пътя, средната скорост бе около 60-70 км/ч и консумацията бе 9,6 kWh. Това беше най-ниската стойност, която регистрирахме във времето, в което имахме възможността за това да се насладим на Volvo C40 Recharge.
ПРАКТИЧНОСТ
За накрая оставихме най-важната тема – а именно как се отразяват купе формите на практичността на автомобила, как се отразяват на комфорта на пасажерите на задните седалки и на пространството в багажника. Първо да започнем с багажника – обемът му е 413л и това е с 40л по-малко, отколкото на XC40 Recharge. Формите са много удобни, тъй като са с правоъгълни форми. Отзад няма ръб и подът е изцяло равен. Поставена е и алуминиева лента против надраскване. От двете страни има дълбоки джобове за поставяне на по-малък багаж, а по-назад има две куки за поставяне на торби.
Страхотна функция е разделителят, който може да обособи пространството на две равни части, като там могат да се поставят още две торби. Минавайки в купето – джобовете на вратите са покрити изцяло във текстил, за да не дрънчат обектите, които се поставят в тях. На централната конзола откриваме място за две чаши, а по-рапред пространство за индукционно зареждане на телефон, 12-волтова запалка и два USB-C порта. Корите на задните врати са големи и побират големи бутилки, зад предните седалки пък откриваме мрежи за задържане на различни обекти, под централната конзола след отваряне на капачка има два USB-C порта, а точно до седалките има две малки пространства за поставяне например на портфейл или нещо друго по-компактно. В подлакътника има място за две чаши.
В заключение – задните седалки са удобни за пасажери до 183 см. Багажникът е с по-ограничен обем, но вратата се отваря изключително удобно и ще задоволи нуждите на малко семейство. В крайна сметка се питахме – купе формите влияят ли на практичността? Да, със сигурност, но не драматично.
Акценти

Вижте и XC60
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Mini Countryman е пригоден да бъде удобен в града и да е отличен партньор за пътуванията сред природата. Без да загубил нищо от спортния дух на малкия хеч, Countryman предлага повече пространство и безкрайни възможности за откриване на нови територии. Практичността е на ниво, двигателите са икономични, комфортът е за сметка на по-твърдото окачване, но за по-големите авантюристи, това е само повод за забавление. Countryman е изключително компетентно премиум SUV, което като размери е макро, но като дух е категорично Mini.
За да ни помогнете да правим още такива ревюта се абонирайте за канала ни zadvolana! Благодарим ви, че бяхме заедно. За още информация – последвайте ни във Фейсбук и Инстаграм!