Третата генерация на VW Touareg R премина през фейслифт, в който предницата изглежда още по-агресивна. Доминират черните елементи, които се асоцират с версията R. Поглеждайки отпред отбелязваме, че автомобилът внушава надмощие. Отбелязваме три основни линии – една на предния капак, една, която тръгва от фаровете и завършва в огледалата за задно виждане и една по протежението на вратите. Колата има своите извивки, но като цяло са малко, което спомага за по-авторитетното и класическо излъчване на SUV.
Фаровете след фейслифта са нови, изцяло матрични LED. При използването на автоматичния адаптивен режим много често обаче заслепяват насрещните участници в движението и се препоръчва промяната между къси и дълги да се прави ръчно. Чисто визуално те са инкорпорирани много плавно в предната броня, като от нивото на мигачите до емблемата има LED лента, която свети при тъмни условия. По предницата няма нито един хромиран елемент, като всичко е екипирано в черни пластмаси. Спортната визия се допълва от уголемената и издължена решетка в долната част. В краищата има отвори, които спомагат за по-добра аеродинамичност и охлаждане.
Продължаваме с данни за пътния просвет. Благодарение на въздушното окачване, може да се регулира от 18 до 26 см. Масата на автомобила: почти 2.5 тона, гумите: в размер 285/40/21.
Масивното излъчване отпред продължава и когато прехвърлим погледа си върху профила на автомобила. Впечатление правят неговите размери. Дължина: 4.87 м, широчина: почти 2 м, височина: 1.71 м.
Връщайки се на детайлите, отбелязваме релсите по покрива, отваряемия панорамен покрив, емблемите R на предните врати и големият спойлер на вратата на багжника.
В задницата откриваме още LED светлини, LED лента по протежението на цялата врата и логото на Volkswagen, което също вече е осветено. Най-новите модели на компанията вече се предлагат и с осветено лого отпред.
Връщайки се на задницата – тя има същото излъчване за издълженост, както и на предницата, а най-долу забелязваме два истински отвора, което в последно време е все по-голяма рядкост. Сред последните детайли е баджът на технологията задвижване, за която ще стане въпрос по-долу.
Акценти
ИНТЕРИОР
Ключов за интериора на VW Touareg R е мултимедийният панел. Централният инфотейнмънт дисплей е с изчистена правоъгълна форма, с размер 15 инча. Панелът пред шофьора е 12-инчов, а head up дисплея 8,8.
Всичко в горната част на интериора е покрито в прословутия черен пиано лак – от вратите, през конзолата пред пасажера, та така и до шофьора. Двата дисплея са интегрирани в едно покритие, което е защитено от надраскване.
Поглеждайки към волана, той все още е с микс от сензитивни и капацитивни бутони. Едно решение, на което Volkswagen спряха да залагат в последните си генерации автомобили в следствие на обратната връзка от своите клиенти и бесните анализатори в YouTube. Критиката очевидно работи. В Touareg се задоволяваме с доскорошното решение, което в интерес на истината спира да дразни след 2-3 хиляди километра използване.
Подлакътникът е много широк, а пред него се разкриват два селектора – отляво за различните режими на движение, а отдясно на височината на окачването.
По напред има физически бутони за ръчната спирачка, функцията за автоматично задържане, тракшън контрола и звука на аудиото. Скоростният лост е масивен, а до него има място за две чаши или бутилки. По-напред е пространството за индукционно зареждане.
Седалките са много широки и са способни да задоволят и по-едрите пасажери. Предлагат се с перфорирана кожа и са с функции за затопляне, обдухване и масаж. Изключително удобни са още в първата секунда, в която седнете в тях, но може да създадат много лек дискомфорт след продължително пътуване на дълъг път без почивка.
Сходни елементи откриваме и по корите на вратите, а синият кант, символизиращ версията R, е по страничните елементи на седалките, намира се по стелките, както и по цялото протежение на предното табло. Материалите са много меки на допир.
Сред допълнителните детайли откриваме алуминиеви педали и хромирани елементи по волана. Централната конзола е в piano black и е магнит за пръстови отпечатъци, прах и драскотини.
Панорамното стъкло е грамадно и се отваря наполовина. Като цяло всичко в кабината е от много добри материали, макар че при температурни амплитуди може да има леко скърцане в задната част. Всички копчета, селектори, бутони са точно там, където човек би искал. Всичко за функциите на инфотейнмънта гледайте в нашия Автокаст.
За да обобщим казаното до момента: във VW Touareg R eHybrid изпъкват грамадните дисплеи, широките седалки, сензитивните бутони на волана и редките шумове от кората на багажника.
Акценти
ШОФИРАНЕ
Чувството Зад ВОЛАНА е много уверено. Автомобилът излъчва сигурност и точно такава се усеща в повечето ситуации. Няма излишно клонене по завоите, независимо от коментарите на част от колегите. За профила на купувача на подобен автомобил, Touareg отговаря на това, което се очаква. Това, което се усеща е масата на автомобила, която е близо до 2.5 тона, но окачването прави всичко необходимо, за да обере всичките неравности по пътя, да гарантира комфортно изживяване и в същото време при по-страстно каране по завоите да гарантира безопасност.
Предвид факта, че е на една база с Porsche Cayenne и Audi Q7 и Q8, безспорно Touareg е ориентиран повече към комфорта. И това не е нещо лошо. Защото в своята R версия, може да гарантира пълно спокойствие по завоите и минимално клонене. Хибридната система спомага много за пъргавината, а въздушното окачване за стабилността по завоите. Повече за пътното поведение, можете да откриете, ако се абонирате за нас и изгледате едноименния сегмент в нашия Автокаст.
Задните гуми не завиват, когато колата е екипирана с 14,3 kWh-часовата батерия и това безспорно влияе върху маневреността. Радиусът на завиване е от 11,2 до 12,2 м. Това се усеща на по-тесни пространства, като подземни паркинги, пред супермаркети, молове и др.
Цялостният профил на шофирането е ориентиран към комфорта и дългите пътувания. Мощният двигател и хибридната система спомагат много за изпреварванията. Звукът от двигателя не се чува особено много в купето заради добрата шумоизолация. От една страна това спомага много за комфорта, но от друга пък лишава от насладата да чуеш звука на 6-цилиндровия двигател с вътрешно горене.
Колата е екипирана с пълния набор от асистенти на Volkswagen. Както коментирахме и при ID.4-ката, адаптивният круиз контрол и асистента за задържане в лента не са най-добрите на пазара, но вършат всичко онова, което се очаква. Ако не сте гледали първия епизод от втория сезон на Зад ВОЛАНА, направете го ТУК.
В заключение, сравненията с Cayenne и Q7 са несъстоятелни най-малкото заради разликата в цената. Q7 е с минимум 30 000 лева по-скъп, а Cayenne с 40 000. И докато и трите споделят една платформа, това че VW Touareg R е по-ориентиран към комфорта не следва да се изтъква като минус, както е в повечето ревюта. Напротив – заема твърдо мястото си в комфортния сегмент с профил, насочен към сигурното пътуване и доброто ускорение от 0 до 100 км/ч. Цената на автомобила съответства на това, което предлага. Повече за нея ще говорим в нашия Автокаст.
Разход
* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 3.0l 462кс | plug-in хибрид бензин
Пътно поведение
ДВИГАТЕЛИ
Представеният модел eHybrid R е същият, който се използва и в Porsche Cayenne. Комбинира 6-цилиндров двигател с вътрешно горене и електромотор, и е най-мощният сериен Volkswagen в историята. Със серийно монтираното двойно задвижване 4MOTION, това е единственият plugin модел със задвижване на четирите колела в гамата на компанията. Разполага с мощност от 462 к.с., 450 Nm въртящ момент и ускорение от 0-100 за 5,1 сек. Полезното енергосъдържание на акумулаторната батерия е 14,3 kWh.
Да поговорим за консумацията на plugin системата на VW Touareg R в реални условия. Ако батерията е изразходена и се влезе в режим за зареждане чрез двигателя с вътрешно горене, при движение с 90 км/ч, разходът е 11-12л/100км.
При заредена на 50% батерия, средният разход София – Лакатник – София – бе между 6.5 и 7л/100км хибрид.
В традиционния тест на Зад ВОЛАНА от София до Пловдив по магистралата със 120 км/ч на круиз контрол, с напълно заредена батерия и при използване на хибридния режим, разходът бе 8,1л/100км. При влизане вътре в Пловдив обаче до центъра на града разходът падна до 7л/100км заради използването само на електричество.
И тук, както и при всички plugin двигатели – зареждайте ги редовно у дома или на работа, за да може да се използва пълния им потенциал.
Видове двигатели
ПРАКТИЧНОСТ
Първо да отправим вниманието си към задните седалки, където никой не би имал проблеми с пространството на колената, рамената и главата. Колата е грамадна на задния ред и би гарантирала много комфорт, включително и на пасажери над 190 см. Материалите, използвани отпред, са приложени и тук. Средната седалка е малко по-неудобна от съседните, но е много широка и гарантира превозването на трима пасажери.
Корите на вратите не са най-големите на пазара, но пък има грамадни мрежи на предните седалки. Има голям ръб на пода под средната седалка, но пространството за краката отляво и отдясно е много висока и дълбоко, така че не създава дискомфорт. Седалките са екипирани с Isofix за детско столче, а на централния подлакътник можем да поставим две чаши или бутилки.
Преминавайки към пространството на предните врати, там също не забелязваме най-широките джобове, но пък са едни от най-дълбоките и могат да поберат 2-литрова бутилка. Централният подлакътник отпред е много широк, като пред него има още две поставки за чаши и бутилки, плюс пространство за ключове и wireless зареждане на телефон. Пространството под подлакътника не е най-голямото на пазара, но е с адекватни размери.
Насочваме се към багажника, който е с обем от 655 л при вдигнати седалки и 1675 л при свалени. При вдигнати седалки дълбочината е 1м, а при свалени – почти 2м. Има метална пластина и равен под, но все пак трябва да се внимава при ваденето на багаж, за да не се одере боята на изпъкналата част от задната броня. Пространството е правоъгълно и може да побере четири големи куфара, плюс допълнителен багаж.
Маркираме 12V запалка, копчета за изваждането и прибирането на теглича, както и регулирането на височината на въздушното окачване. Колата е в състояние да тегли прикачни товари с тегло до 3,5 тона. И в ляво, и в дясно има ръчки, с които да се свалят задните седалки, а кората е интегрирана на релси и е от мека материя.
Акценти
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
В обобщение, багажникът е грамаден и отговаря на това, което очакваме. Както пространството на втория ред седалки, както и пространството отпред. Самият автомобил изглежда чудесно. Пътното му поведение също отговаря на това, което може да се очаква от Volkswagen. И двигателят е забележителен. Така че VW Touareg R eHybrid представя една изключително добра алтернатива в особено оспорвания сегмент на семейните SUV автомобили.
За да ни помогнете да правим още такива ревюта се абонирайте за канала ни zadvolana! Благодарим ви, че бяхме заедно. За още информация – последвайте ни във Фейсбук и Инстаграм!