Новата линия на компанията символизира стремежът й да се завърне към корените си – да прави чудати, забавни, свежи автомобили, които да се отличават от останалите. Това се забелязва от всеки един ъгъл – по-странна предница, по-странна задница, профилът отстрани също е различен и въобще цялото излъчване на автомобила го поставя на съвсем различно място от конкуренцията. От всички страни, но най-вече отпред – C3 Aircross – продължава сантимента на станалия легендарен за компанията C4 Cactus. Последният бе представен през 2014 г. и оттогава се превърна в символ на новия имидж на Citroen. Това проследяваме и в този автомобил – късите и дългите светлини са в един клъстър, разположен отдолу и дневните лед светлини отгоре. Те са обвити в хром, протичащ по цялата предница и сливащ се с емблематичните шеврони на компанията.
По отношение на гумите и джантите се залага на по-малки такива – в представения модел са 16-инчови. Стилът им се вписва с останалата част от колата и освен, че изглеждат фънки, всъщност гарантират добър комфорт. Те попадат под пластмасови арки заради SUV насочеността. Говорейки за нея – освен по-високата предница, маркираме релсите по покрива и най-вече по-издължените задни стъкла, които са и затъмнени. В наши дни всеки производител се цели в кросоувър сегмента, тъй като той набра жестока популярност не само у нас, но и в цяла Европа. Citroen предлагат свежа алтернатива в по-сивото ежедневие и това може да е или привлекателно, или отблъскващо. Колата има излъчването на малко SUV… като цяло изглежда малка… но както при автомобилите, така и в живота – не всичко е такова, каквото изглежда на пръв поглед. Особената визия, просторният интериор, отличните двигатели и трансмисия, поведението на пътя, многобройните опции и допълнителни системи, и много конкурентната цена – правят C3 Aircross един от най-полезните и чаровни избори на пазара в този сегмент.
Акценти
ИНТЕРИОР
В интериора усещането е за нещо по-различно. Впрочем този стил може да накара почти всяка една друга кола да ви изглежда скучна, стига да ви се понрави. Може би не е за всеки, но точно това прави кабината изключителна. От волана, та и до въздуховодите, всичко е в правоъгълни форми като продължение на стила, наложен още от C4 Cactus. Воланът е относително кръгъл, с леко хоризонтална основа. Тази част също е повлияна от геометричните контури – както при копчетата, така и долу в основата. Въпреки по-чудатия дизайн, всичко е разположено в логическа зависимост. Инфотейнмънт дисплея е близо до волана и до ръката, когато сме в движение – пространствата около него пък са близо до скоростния лост и съответно лесно може да се борави с тях.
Пътниците без затруднения могат да поставят лактите си на вратите. Там се забелязва, че дори и дръжките на вратите са в правоъгълни форми, както и пластмасата около тях. По отношение на седалките, можете да ги конфигурирате в няколко цвята и облицовка, и във всеки един от тях, те са едни от най-комфортните на пазара. Citroen инвестират адски много в комфорта и това се забелязва най-много по отношение на креслата. Задните седалки също са пространствени и меки и са адски любезни към тези, които ги ползват. За практичността им ще стане въпрос след малко. В заключение, Citroen C3 Aircross притежава адски комфортна и приветлива кабина, в която от най-малките до най-възрастните всички могат да се чувстват комфортно без значение дали говорим за ежедневна употреба на къси разстояния или на дълги пътувания през граница.
Акценти
ШОФИРАНЕ
Колата е като удобен диван на колела. Движенията на волана се извършват с лекота, добрите скоростни кутии не създават напрежение при смяната на предавки и окачването обира почти всички неравности по нашите пътища. Въпреки че не се създава усилие у ръцете на водача, колата не изпитва затруднения дори и когато бъде вкарана с по-висока скорост по завоите. Абсурдно е да се предположи, че профилът на купувача на този модел е агресивен, но колата няма да откаже дори и на по-умерените шофьори, които от време на време биха искали да изпитат повече емоция по завоите.
При движение с 90, 120 или 140 км/ч автомобилът е комфортен партньор. Акустиката в купето е добра и шум от вятъра или от търкането на гумите по асфалта не се чува забележително. Огромният фактор в C3 Aircross е комбинацията от добър и тих двигател, добре изолираната кабина и адски комфортните седалки. Пространството над главата и около колената е огромно и това позволява хиляди варианти за добра позиция на дълги вояжи. Твърде малко са автомобилите на пазара, които могат да предложат по-добра возия, а в този сегмент и за този финансов спектър още повече.
Този автомобил няма да пасне на почитателите на по-ангажиращото шофиране най-вече заради лекия си волан. Citroen са във фаза на трансформация и още от анонсирането й преди няколко години, бе заявено, че новата генерация ще се завърне към корените на компанията – да правят чудати автомобили, които да предложат комфорт, а не спортно изживяване. Учудващо е все пак, че колата въпреки мекото си окачване, не клони по завоите, но воланът е твърде лек и заради това липсва по-добро усещане при смяна на посоките. Добрият баланс на окачването идва заради ниската маса на автомобила. Не буди притеснения, не води до загуба на увереност зад волана, но и не предизвиква спортния дух у водача.
Именно поради тази причина всичко е насочено към безопасността и комфорта от шофирането. С3 Aircross печели с разлика в тази категория и дава относително добри възможности за лек офроуд. Колата не се предлага с 4х4 задвижване, но такова не й е необходимо, тъй като ще покачи масата й и няма да даде крайно забележим резултат. Пък и не се предполага, че с този автомобил ще се преминават невероятни препятствия. Advanced grip control системата на групата PSA (Peugeot, Citroen, DS и Opel) разпределя усилието учудващо прецизно и с премиум гуми, колата ще се справи с лекота с кал, пясък и сняг.
Разход
София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 1.2 PureTech 110кс | бензин
ДВИГАТЕЛИ
C3 Aircross се предлага с няколко бензинови и дизелови двигатели с ръчни и автоматични трансмисии. Най-евтиният бензинов двигател е с мощност от 82 к.с. и е твърде бавен дори за ползване в града, така че не представлява добър избор. 1,2-литровият PureTech със 110 к.с. е един от най-добрите бензинови двигатели на пазара от доста години насам, защото е достатъчно мощен, създава добър звук, въпреки че е 3-цилиндров и показва отлична икономия. От София до Пловдив на круиз контрол със 120 км/ч даде 5,5 л на 100 км. В града в зависимост от карането е между 6 и 9 л на 100. Има и версия със 130 к.с., която е по-мощна, но се предлага само с ръчна трансмисия и консумацията на гориво е по-висока. По отношение на дизеловите двигатели се предлагат два BlueHDI със 100 и 120 к.с. – и двата с ръчна трансмисия и освен ако не планирате да изминете наистина много километри с този автомобил, по-скъпата инвестиция не си струва.
Видео
ПРАКТИЧНОСТ
От гледна точка на практичността колата предлага много повече, отколкото изглежда отвън. Има прилично място между пътниците отпред в областта на рамената. В зависимост от оборудването се предлага подлакътник за шофьора, който е изключително удобен за по-дълги пътувания. Пред скоростния лост има две места за чаши, както и в корите на вратите. Пространството при скоростния лост е широко и може да побере и други принадлежности. Има и малко място под ръчната спирачка за разполагане на смартфон и документи. По-сериозен проблем може да са неособено дългите джобове, в които трудно могат да се поберат високи обекти или бутилки от по над литър и половина. Облегалките за лакти са омекотени и много удобни.
На задните седалки не е проблем да се настанят комфортно особено обемни пасажери с височина и до 195 см, което е изненадващо за този клас. Не се изпитват затруднения в областта на колената и стъпалата. Багажникът е много дълбок и с правоъгълни форми. Капацитетът му е 410 л с вдигнати седалки и 1289 л със свалени. Подът може да се повдига и да се разполага на две нива – едното за повече пространство и другото, за да може да се образува изцяло равна платформа за по-лесно натоварване на тежки или дълги обекти. Вратата се отваря широко и тъй като задницата е относително по-ниско разположена като за този сегмент, предоставя добри възможности при пазар.
Акценти
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
В която и спецификация да бъде избран, C3 Aircross идва на много добра цена и в сивото ежедневие и стереотипи, би се оказал подходящ вариант за профила на авангардни купувачи, които търсят позитивната емоция във всичко, с което се захванат. Външният му вид определено не е по вкуса на всеки, но затова живеем в страхотна ера на автомобилостроенето, в която да има по нещо за всеки.
C3 Aircross е като примерен служител, който празнува запомнящо се след края на работното време – ще свърши всички задачи, ще бъде полезен, но и ще знае как да събуди приятна емоция у останалите. Колата е отличен вариант за семейно SUV, което да изглежда по-различно от останалите на паркинга. Децата ще се чувстват комфортно заради многото светлина в кабината и мекото окачване.
Citroen C3 Aircross наистина е завръщане към корените на френската марка – да твори, да върви извън установените рамки и да предлага адски комфортни автомобили, които всъщност да са и много практични. За антиконформизма и за доброто настроение: Merci beaucoup!