Седмата генерация 3-серия на BMW под името G20 продължава еволюцията на дизайн, който датира от 1975 г. Над 15 мил продажби от тогава са рецепта за успех. Това е много важна кола, която трябва да се пребори с агресивната SUV вълна напоследък. Отвъд консервативната обвивка, ще има немалко промени. 85мм по-дълга от предишната, 16мм по-широка, 41мм по-голямо междуосие, 25% по-висока устойчивост на усукване, 0,03 по-нисък коефициент на челно съпротивление, 55 кг по-лека.
Шофиране
Магията на тази кола е под капака. Всички факти изброени до сега правят колата по-спортна, по-стабилна, по-аеродинамична, по-добра за управление, по-икономична. Така BMW искат да се задържат като лидери по динамично шофиране в този клас. Моделите M не се очакват да бъдат с адски твърдо окачване, защото ще могат да бъдат екипирани с адаптивно окачване. Те също ще получат и по-големи спирачки. Новият диференциал ще бъде хит сред автожурналистите и крайните ентусиасти. Нови ще са и втората генерация на активното кормилно управление и системата за следене и разпределение на въртящия момент. В началото колата няма да се предлага с въздушно окачване. Тези промени имат една цел – да направят колата още по-добра за шофиране. Предстои да разберем дали ефектът ще е такъв за един от най-емблематичните модели, създаван някога.
Двигатели
Един от двигателите ще е 3-цилиндров. Новото 316i ще бъде задвижвано от 1,5-литров двигател със 136 к.с., който е познат от 218i, а 316d от двигателя на Mini Cooper D със 122 к.с. На разположение ще са още 2-литрови двигатели с 4 цилиндъра за 330i и 320d. Нова 6-степенна ръчна трансмисия ще бъде представена, както и подобрена 8-степенна Steptronic. TwinPower ще е с многостепенна турбо компресия за подобрена мощност от 187 к.с. и 400Nm за новия дизел. Ускорението му от 0-100кмч ще става за около 7 сек. На разположение ще са още: 3-литров 6 цилиндъра с 30кс и 30Nm повече от сегашния; 328i с 260кс; 340i 6-цилиндров с 365кс; 330d и 340d също с 6 цилиндъра; M3 и M4 6-цилиндрови с водно охлаждане за 500кс; ще има и два хибрида – 1,5л и 2л съответно с автономност съответно от 50 и 80 км.
Интериор
В интериора са усещат повече промени, отколкото в екстериора. Дизайнът е натоварен с традиционния си дух, но е вдъхновен от бъдещето. Въздуховодите са с променена форма, както и наклона на таблото. Контролният дисплей също ще бъде нов. Температурата на климатика е изписана върху минидисплей и се контролира от вертикални копчета. Светлините се регулират от панел от бутони в ляво от волана. Амбиентното осветление ще включва 11 цвята. Акустиката е подобрена. Кабината е по-голяма и по-комфортна. Пространството около рамената е по-добро на предните седалки, а на задните има повече място при колената. Дистанцията между предните и задните седалки нараства с 11мм. Повече пространство над главата има за всички. Багажникът е с 36л по-голям от предишния. Гласовата команда „Hey, BMW“ ще активира изкуствен персонален асистент.
Заключение
Предстои оповестяването на цената за новата 3-серия, но според предварителни информации продажбите започват през март на цени от 37 хил eвро. Моделът М3, който е с кодовото име G80, ще бъде в продажба от 2020-та нататък. От 3-серия се очаква нищо по-различно от най-доброто. Последната генерация идва с топ оборудване и многобройни асистенти за удоволствие от шофирането. Всичко под капака е подобрено. Екстериорът пък носи 43-годишна традиция на един от най-емблематичните модели в света. Радостта от шофирането. Най-важното.