Заставайки Зад волана разчитаме на практичността, за да достигнем до добрите емоции. Skoda Superb е може би най-добрият представител в този аспект. Колата е не само огромна на размери, но и много красива. Отправяме поглед към предницата. Там откриваме голямата решетка, която придава много сериозна визия. Новите предни светлини са от топ-оборудването L&K, а на предния капак отгоре е поставено логото на компанията. Колата е с изпити форми и стилни извивки около арките на гумите. Задните светлини са в един блок и имат извивка на стоповете. Този модел е оборудван с панорамно стъкло, което се отваря, както и акулска перка за антена на радиото. Задните стъкла са затъмнени и имат приятен контур към задната част на автомобила. Те са много обемни и дават добра гледка навън. На багажника намираме в хром името на производителя, модела, както и задвижването. Информацията е разделена от красива извивка. Отпред колата излъчва изисканост, отстрани формите са изпити и стилни, отзад дизайнерите са били най-сдържани. Огромните размери подчертават линиите на лимузина.
Акценти
ИНТЕРИОР
Интериорът е с минималистичен и изчистен стил. Воланът е характерният за тази генерация Skoda, на който централното място е заето от емблемата. Средната конзола е доминирана от 9,2-инчовия тъчскрийн. Останалите копчета са типичните за Volkswagen групата. Пластмасите са меки и усещането за качество е изключително солидно. Седалките са адски широки и задоволяват от много слаби до много пълни пасажери. Задните седалки предлагат страхотен комфорт в областта под колената.
Акценти
ШОФИРАНЕ
Колата се държи еднакво добре и на дълги, и на къси пътувания. Този автомобил се предлага с адаптивно окачване, което създава чувствителна разлика между отделните режими – нормален, комфортен и спортен. В града, дори и по павирани улици с много неравности, шасито почти не се накланя и удоволствието не се нарушава. В същото време на спортен режим по двулентови пътища със завои, Superb се трансформира.
Колата е над метър и половина на широчина и почти пет метра на дължина, но на “спорт” внушителните й размери не се усещат. С 18-инчови джанти и 4х4 задвижване, автомобилът навлиза в агресивни територии и то отново без да напряга шофьора. Без значение от уменията и стила на управление, Superb се адаптира към всички условия и създава високо чувство на безопасност. Стандартното окачване също е достатъчно компетентно и създава необходимия баланс между комфорт и сигурност.
По отношение на изолацията, може да се отчете повече шум от вятъра при движение със 140 км/ч, но нищо особено натоварващо. Негативно усещане може да се създаде при паркиране на тясни места, но паркинг сензорите са стандартни за всички модели, а и се предлага допълнителен асистент. Седалките се модулират на много нива и може да се заеме както значително ниска позиция на видимост Зад волана, така и много висока.
Естествената среда на Superb е на дълъг път, но дори и в града движенията са облекчени. С по-висока скорост се обира треперене на ръката, за да не се нарушава цялостното усещане. Фокусът безспорно е поставен върху комфорта и успешното преминаване от точка А до точка Б. По отношение на качеството на материалите и сглобяването, Skoda не изостават от по-скъпите брандове във VAG групата.
Пространството в кабината е в категорията на лимузините, поведението на пътя е пригодено за всички нужди, асистиращите системи са интуитивни и всичко това показва защо точно този модел е флагманът на компанията и един от най-предпочитаните в средната класа. Superb върши всичко еднакво добре и това е особената му характеристика. Нито нещо твърде авангардно, нито нещо, което да постави под съмнение качеството на изработката. Солидна визия, солидна возия и адски компетентен автомобил, както за семейства, така и за бизнес.
Разход
* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 2.0 4x4 270кс | дизел
ДВИГАТЕЛИ
Superb се предлага в широка гама от двигатели:
- 2 бензинови – 1,5л със 150 к.с. и 2л с 270 к.с.
- 2 дизелови – 2л със 150 и 2л със 190 к.с.
Представеният двигател е 2-литровият бензин TSI с мощност 270 коня, който отключва възможността за 4х4 задвижване. Изстрелването от 0 до 100 е за 5,8 сек., а в традиционния тест на Зад волана от София до Пловдив по магистралата на круиз контрол със 120 км/ч, средната консумация на гориво бе 8л на 100км. Разходът в града варира от стила на каране, но е между 10 и 15 на 100. Този двигател е по-шумен, но дава изключително ускорение. 4х4 опцията покачва масата на автомобила, съответно и разхода, и затова конвенционалните избори се оказват много по-практични.
Видове двигатели
ПРАКТИЧНОСТ
Практичността на Superb е ненадмината в този клас. Корите във вратите са огромни и са покрити с велур, пространството за краката е огромно, както и подлакътника, и няколкото места за чаши. Има и още едно пространство около скоростния лост. Шофьорът и пасажерът до него имат много пространство помежду си, както и пътниците отзад. Няма друга кола в този ценови диапазон и в този клас, където да има толкова пространство пред колената и над главата. В Superb спокойно могат да се поберат трима отзад, както и такива, които са високи над 2м.
Огромните пространства в кабината ги намираме и в багажника. При вдигнати седалки капацитетът му е 625л, а при свалени се покачва до 1760. Пространството е с прави ъгли и е много дълбоко. Има няколко чифта куки за закачане на мрежи или багаж. Седалките се свалят 60 на 40. Изненадващо за Skoda е оставен лек ръб преди седалките, но при тези размери, това не се оказва невероятна пречка. Отстрани има две отделни пространства, които също са огромни и могат да бъдат натоварени. Светлината за багажника може да се отделя и да служи като фенер.
Акценти
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
В заключение, Skoda преминават адски дълъг път от комунистическа Чехословакия, през бюджетните автомобили на 2000-те години, до това да се превърнат в един от най-интелигентните коли за покупка в момента. Солидна визия, солидна изработка, солидно ценово предимство пред конкурентите и ненадмината издръжливост. Superb е супер автомобил, който гарантира всичко!