Насочваме вниманието си към практичния клас и поглеждаме към новото Renault Austral. В най-наситената категория френският производител от десетилетия е на едни от водещите позиции. Стремежът му да остане там е свързан с новия им представител в оспорваната конкуренция на компактните SUV. Този автомобил взе отличието Кросоувър на България за 2023-та и победи BMW X1, Nissan X-Trail, Honda HR-V и Mazda CX-60 (виж всички марки, заснети в Зад волана ТУК). Austral наследява в SUV категорията предишния модел Kadjar, който бе на пазара в продължение на 7 години. Освен името, Renault променят силуета, електронните системи, окачването и двигателите.
Концентрирайки се върху екстериора и поглеждайки отстрани отбелязваме дължината на автомобила, която е 4510 мм. Представеният модел е от средното оборудване techno esprit Alpine, в което ясно впечатление правят черните арки, разположени ниско долу, както и 20-инчовите джанти daytona, екипирани с гуми в размер 235/45/20.
Поглеждайки по-нагоре, колата е ясно разделена на два цвята, а отзад впечатляват огромните светлини по почти цялото протежение на вратата на багажника. В най-горната част има спойлер, който допълва аеродинамичните линии на модела. Други извивки се забелязват отстрани в областта над задните гуми и върху задните врати. Пътният просвет на автомобила е 18 см и това подчертава позиционирането му в SUV сегмента.
Интересен момент е, че след възобновяването и отделянето на Alpine като изцяло спортен бранд, Renault продължават да използват името на отбора от Formula 1 на своите коли. Така са обозначени топ нивата на оборудване, в които освен съвместна работа с инженерите на спортната дивизия, се прокрадват и различни декорации по самия автомобил. Емблемата на Alpine е дискетно поставена близо под огледалата за задно виждане, както и на праговете на вратите, в мултимедийната система и по облегалките за глава на предните седалки. Тези стилистични промени заменят познатите до скоро Renault Sport или R.S. line.
Накрая, поглеждайки и отпред, в долната част на предната броня намираме отново вдъхновен от Alpine шистовосив спортен сплитер, а по-нагоре вече отличителната карирана решетка и контур а на набъбналата емблема на Renault. Фаровете са в емблематичните за компанията C-форми и се предлагат в матрична LED конфигурация. Новият Austral е много силна комбинация от стил, изисканост и спортна агресия, който френският производител разчита да го отдели от множеството други представители в този сегмент.
Визията отвън е впечатляваща, но пренася ли се това наблюдение и когато погледнем отвътре?
Акценти

Ревю в 120 секунди
ИНТЕРИОР
С ново име на модела, с нова визия и с нови решения, Renault са много дръзки и по отношение на интериора. В Austral намираме продължение на новия дизайнерски подход, демонстриран първо в по-малкия модел Megane.
На първо място особено отличително е таблото със своите: 9,3 инча head-up дисплей, 12,3 инча екран за шофьора и 12-инчов вертикален тъчскрийн в средата. Renault Austral води категорично в своя клас по отношение на инфотейнмънта с Qualcomm Snapdragon процесор и Android платформа. Може директно да бъде интегриран профил в Google и да бъдат използвани Google Maps, Waze, Spotify, Play Store и др.
Воланът е в нетрадиционна форма, а зад него отдясно има цели три лоста – за скоростната кутия в стил Mercedes, за чистачките, както и за аудио системата. Копчетата по волана са в прословутия в момента piano black завършек, но са физически бутони, а не сензитивни.
Всичко по интериора е обгърнато в меки материали – от корите на вратите, през подлакътниците и по самото табло. В представения модел с оборудването techno esprit Alpine можем да се насладим на алкантара и син шев в долната част на волана, както и над въздуховодите. Започваща от вратите и продължаваща по таблото е и LED лентата за амбиентното осветление, която може да се настройва в многобройни цветове според настроението.
Седалките са от по-твърдия спектър на пазара и в това оборудване се предлагат в комбинация от текстил с карбонова шарка и алкантара. В пространството между шофьора и пасажера има място на което да поставите ръката си. Климатикът се управлява от физически бутони, което определено е впечатляващо на фона на модерните тенденции и желанието на много производители всичко да се регулира от тъчскрийна. Решение, което сега може да изглежда консервативно, но всъщност допринасящо за много по-добър комфорт на шофьора.
Накрая поглеждаме нагоре и отбелязваме панорамния покрив. Стъклото е със силна UV защита и спомага за навлизането на повече светлина. Доминиран от тъмните цветове, тази опция е страхотно допълнение към интериора и допълва усещането за дързост и авангард.
С впечатляваща визия отвън и отвътре, този автомобил поставя летвата високо, но пренася ли се това усещане и на пътя? Да застанем на мястото зад волана.
Акценти

Матрични LED фарове
ШОФИРАНЕ
Renault Austral е балансиран автомобил, когато стане въпрос за шофирането. Возията му не попада категорично нито в графа твърда, нито мека. По двулентови пътища със скорост автомобилът стои изключително уверено без значение от режима, който е избран. Както при всички останали коли по родните пътища, така и тук – големите джанти и нископрофилните гуми изглеждат много добре, но все пак влияят върху усещането в интериора и най-вече на задните седалки. Окачването не е нито много твърдо, нито много меко и обира част от този дискомфорт. По отношение на увереността зад волана, Austral предлага всичко, което по-спортно ориентиран шофьор желае.
За това спомага изключително системата 4Control Advanced, която позволява завиване на задните гуми до 5 градуса. При ниска скорост в града радиусът на завиване е 10,1м, което е по-добър показател от някои градски автомобили, а при висока се подобрява стабилността и контрола. Като цяло колата няма никакви колебания при по-смела атака в завоите, както и при маневриране в тесни пространства в града.
Шумоизолацията е на добри нива като цяло, като първият момент на по-ясно изразени звуци в купето е от огледалата за задно виждане при движение с над 120 км/ч и изключена аудио система. Двигателят е много тих и не се усеща в интериора, независимо от скоростта на движение.
Колата се предлага с Multi-Sense системата на Renault, която променя работата на двигателя и скоростната кутия, както и кормилното усилие. Режимите са Комфорт, Еко, Спорт и Персонализиран, като в последния всеки един от компонентите може да се конфигурира поотделно.
Седалката на шофьора може да се настрои в страшно много позиции и да гарантира комфорта от най-ниските до най-високите шофьори, включително и над 190 см. От средното ниво на оборудване нагоре се предлагат и с импровизиран масаж, който постоянно движи лумбалната опора в седалката. Погледът навън е добър, тъй като А и B рамената не са най-едрите на пазара, страничните стъкла са големи, а панорамния покрив привнася светлина в интериора.
Графиките на инфотейнмънта са много ясни и с висока резолюция, а през нощта амбиентното осветление спомага за отличното осветяване на кабината. Мултимедийната система работи отлично във всякакви ситуации и е може би най-бързо реагиращата на пазара.
Автомобилът разполага с 32 помощни системи за водача, сред които 3D монитор за 360° изглед, помощни асистенти за паркиране и интелигентен адаптивен круиз контрол със система за следене на движението в лентата. Колата се предлага с автоматично превключване между къси и дълги светлини, като системата автоматично регулира формата на светлинния лъч в зависимост от пътната обстановка и метеорологичните условия.
Renault Austral предлага много добър баланс във всяко едно отношение при движението по пътя. Както в екстериора си комбинира стил и агресия, така и зад волана е и комфортен, и спортен. Удобен е за шофиране в градски условия и е компетентен, когато се използва на дълъг път. Къде намираме другите големи крачки на френската компания в нова посока? Да погледнем под капака.
Разход
* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 1.3 160 к.с. | мек хибрид бензин
Зад Волана през Деня
Зад Волана през Нощта
4Control Advanced
ДВИГАТЕЛИ
Renault Austral се предлага с два бензинови двигатели от типа мек хибрид с обем 1333 куб.см. Първият е с мощност 140 к.с. и е с ръчна трансмисия, а вторият е със 160 к.с. и автоматична безстепенна скоростна кутия. И двата са с 4 цилиндъра и са с директно впръскване + турбокомпресор. Ускорението от 0 до 100 е съответно 10,7 сек. за версията със 140 к.с. и 9,7 сек. за тази със 160. След толкова промени по екстериора, интериора и шофирането, другата много голяма промяна е отхвърлянето на дизела.
Представеният двигател е мекият хибрид със 160 к.с. автоматик, който в традиционния ни тест от София до Пловдив по магистралата с круиз контрол даде среден разход от точно 6 литра на 100 км. В града в зависимост от стила на каране разходът е между 8 и 11 литра на 100. Комбинираното шофиране действително се доближава до декларираното от производителя, което е рядкост – между 6,5 и 7,5 л на 100.
Освен това се предлага хибридният двигател E-Tech Full Hybrid с мощност 200 к.с., 300 Nm въртящ момент, автоматична трансмисия и ускорение от 0 до 100 за 8,4 сек. Той комбинира задвижване на бензин + електричество, като типът впръскване е индиректно във всмукателния колектор. Скоростната кутия е многорежимна e-tech с 15 предавки. Двигателят с вътрешно горене е 3-цилиндров, с обем 1200 куб.см., мощност 130 к.с. и е изцяло преработен спрямо предшественика си. Електромоторът е с мощност 70 к.с. и 200 Nm въртящ момент, като капацитетът му е 2 kWh и обещава до 80% движение на електричество в града при по-внимателно шофиране. Комбинираният разход според производителя е 4,6 л на 100 км.
Austral не се предлага в изцяло електрическа версия като Megane. Няма и plug-in хибридна версия (PHEV), защото според анализа в Renault – тези двигатели традиционно не се ползват по предназначение и не са необходими на пазара.
Видове двигатели

Full Hybrid 200 к.с.
ПРАКТИЧНОСТ
Като места за съхранение, Renault Austral предлага много възможности, разпръснати из целия интериор. В корите на предните врати има дълбоко пространство, в което могат да се поберат големи бутилки и други обекти. В областта под волана отляво има отвор, за поставяне на паркинг билети, карти, ключове и други малки принадлежности.
Поглеждайки към централната конзола, намираме плъзгаща се повърхност с лост и пространство за индукционно безжично зареждане на телефон. Поставена в най-задната си позиция е най-близка до ръката и дава достъп до две поставки за чаши, два порта USB-C и 12-волтова запалка. В най-предното си разположение отваря още пространство за различни вещи. Това място обаче не е обвито в мека материя и съответно по-острите и твърди предмети създават шум при движение по неравни настилки. Зад тази конзола е разположен класическия подлакътник. Той е с два елемента, отварящи се нагоре и е обвит в приятна на допир кожа. Предлага допълнително голямо пространство за поставяне на вещи.
Да се отправим към задните врати. Те се отварят много широко и позволяват лесно поставяне на детско столче. Джобовете по вратите и тук са много дълбоки, а пространството пред колената и над главата ще задоволи всички пасажери. На гърба на предните седалки има джобове от мрежа с добър обем. Задните места могат да се плъзгат с 16 см. напред и назад, като съответно да дадат повече пространство за колената или повече пространство в багажника. Също така те може и да се накланят назад за по-добър комфорт на дълъг път. На средната седалка има подлакътник с място за две чаши. На задния ред, макар и малко по-близо един до друг, не е проблем да се поберат трима възрастни.
Отправяйки се към багажника, голямата врата е с автоматично отваряне чрез копче разположено над регистрационния номер или с движение на крака под задната броня. Вътре откриваме светлина от ляво и 12V запалка, както и по една кука за торби и един джоб за вещи отляво и отдясно. Обемът на багажника е от 500л с вдиганти седалки и до 1525л със свалени. Задните седалки са разделени в съотношение 60/40 и с допълнителното им движение се допълва модулярността на пространството и неговото оформление.
Багажникът има ръб от около един пръст разстояние, а прагът е от черна пластмаса. Подът може да се повдига, като отдолу в представения модел има място за резервна гума и задължителните аксесоари с аптечка, триъгълник и пожарогасител.
По отношение на практичността Renault Austral предлага много, за да заволи повече семейства. Осигурява необходимия комфорт отпред с различни места за съхранение, гарантира комфортно пространство на пасажерите отзад и има багажник, който може да се променя в различни конфигурации заради плъзгането на задните седалки. Още едно авангардно решение, което да допринесе към цялостния облик на автомобила.
Акценти

За семейството
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
В ултра наситения сегмент на компактни кросоувъри, Renault Austral намира своето място като едно от най-агресивно изглеждащите предложения. Притежава страхотен баланс в пътното поведение и е с амбиция да попадне в спортната гама. Има изцяло съобразена с модерните тенденции инфотейнмънт система и е с достатъчно пространство, за да отговори на семейните нужди. За да ни помогнете да правим още такива ревюта се абонирайте за канала ни zadvolana! Благодарим ви, че бяхме заедно. За още информация – последвайте ни във Фейсбук и Инстаграм!