ЕКСТЕРИОР

Зад волана на Peugeot 5008 – автомобил, който или ще ви направи татко, или ще ви помогне да бъдете най-добрият баща на света. За мнозина по-малкият брат – 5-местното 3008 е достатъчно. За други обаче 20-те сантиметра правят разликата и затова Peugeot направиха 7-местното 5008. Двата автомобила са почти идентични и затова вникваме в детайлите. Най-съществената разлика е в багажника, който е с квадратна форма. Профилът в задната част се променя заради опцията за трети ред седалки. В останалата част промени почти не се забелязват – предницата е с новата решетка на Peugeot, в която лъвът е поставен вътре в нея, а не както беше преди – на капака отгоре.

Предишният модел беше миниван, докато настоящият е с претенции за толкова популярния в Европа сегмент на SUV. Съответно – окачването е повдигнато и колата стои по-високо от асфалта. За да се впише в SUV характеристиките са добавени пластмасови арки около гумите, както и на вратите, плюс алуминиеви релси на покрива на автомобила. Като визия отвън, за профила на купувача, 5008 отговаря на нуждите на големи семейства, които обичат свободата на придвижване и големите пътувания из България и Европа. За тези, които търсят начини, по които да бъдат по-различни от останалите и за които типичният 5-местен SUV просто не е достатъчен.

Акценти
Предницата е с новата решетка на Peugeot, в която лъвът е поставен вътре в нея, а не както беше преди – на капака отгоре
За разлика от 3008, в 5008 багажникът е с по-квадратна форма. Профилът в задната част се променя заради опцията за трети ред седалки
За да се впише в SUV характеристиките са добавени пластмасови арки около гумите, както и на вратите, плюс алуминиеви релси на покрива на автомобила
Предишният модел беше миниван, докато настоящият е с претенции за толкова популярния в Европа сегмент на SUV

ИНТЕРИОР

Когато преминем към интериора, първото, което усещаме е невероятното качество и стил на кабината. Вероятно е субективно, но според мнозина интериорът на 3008 и 5008 е от друго измерение. Копчетата на инфотейнмънта са като алуминиеви клавиши на пиано. По дължината на вратите и централната конзола има плат или дърво в най-високото оборудване. Новият малък волан, който се превърна в отличителен за последната генерация на Peugeot, присъства и тук. Таблото е изнесено по-нависоко, за да може цялата информация да бъде на нивото на очите и да не се налага да се сваля поглед от пътя. Всяко ниво на оборудване идва с напълно дигиталния дисплей iCockpit. Той е с изключително добри графики и макар и по-бавно да става преходът между различните показатели, графиките са стилни и изискани.

Средната конзола е с такива извивки, че да затваря шофьора и пасажера в отделни пространства. Всичко по нея е изградено от много качествени материали – навсякъде из кабината пластмасите са омекотени. Седалките са едни от най-комфортните на пазара в момента и предоставят отличен покой на дълъг път. За нищо на света не е редно да се пропуска грамадния панорамен покрив, който се отваря наполовина и който пропуска страхотна светлина в интериора. За отбелязване е амбиентното осветление, което създава невероятно уют във вечерни условия. Интериорът на Peugeot 3008 и 5008 с лекота може да има претенцията за един от най-уникалните в тази ера на автомобилостроенето. След впечатляващ външен вид и отличителна кабина, остава да преценим автомобила в движение.

Акценти
По дължината на вратите и централната конзола има плат или дърво в най-високото оборудване
Таблото е изнесено по-нависоко, за да може цялата информация да бъде на нивото на очите и да не се налага да се сваля поглед от пътя
Копчетата на инфотейнмънта са като алуминиеви клавиши на пиано
Когато преминем към интериора, първото, което усещаме е невероятното качество и стил на кабината
Новият малък волан, който се превърна в отличителен за последната генерация на Peugeot, присъства и тук

ШОФИРАНЕ

Когато застанем зад волана и тръгнем на път, веднага прави впечатление усещането за обемност. Може да се каже, че петата врата е в друг часови пояс и че задницата е с отделна гражданска отговорност, но това не може да изненадва купувач на 7-местен автомобил. Колата е насочена изцяло към комфорта и той е от друго измерение. Плавното поемане на неравностите е чудесен избор за пътната ни мрежа. Дори и с големите 18-инчови джанти, возията не е афектирана, както например при стандартен хечбек. При по-висока скорост, движенията са изключително плавни, независимо от факта, че воланът е малък и като че ли те приканва да се правиш на картинг състезател. В града при по-ниска скорост пък става много пъргав и е много лесно да се маневрира или минава през по-тесни участъци.

5008 е оборудван с т.нар. “спортен” режим, който прави смяната на предавки на автоматичната трансмисия по-бърза, държи двигателя в по-високи обороти и прави педала на газта по-чувствителен. На кола с такова предназначение и такива размери обаче това изглежда по-скоро бутафорно. Трудно е да си представим, че с повече от двама на борда някой ще тръгне да се състезава, но все пак когато човек остане сам и иска да си създаде емоция, чувството на сигурност е на много високо ниво. Шасито е много леко и създава усещане за пъргавина при промяна на посоките. Окачването дава много добро сцепление и трябва да бъдат положени истински усилия, за да се загуби контрола върху предната или задната част на автомобила. Фокусът все пак остава върху комфорта и дългите пътувания, а не върху спортното каране.

Разход

* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 1.5 BlueHDI 130кс | дизел

ДВИГАТЕЛИ

Двигателят дава не просто добра консумация, а най-добрата от всички автомобили в първия сезон на Зад волана. В традиционния ни тест от София до Пловдив със 120 км/ч по магистралата на круиз контрол – разходът бе 4,8л на 100км. Това бе постигнато с двигателя BlueHDI, който е с обем от 1,5л и мощност от 130 к.с. В града разходът варира от 5,5 до 7,5 на 100 в зависимост от карането. Другите двигатели, с които се предлага автомобила са доказаните – 1,2. PureTech 130 к.с. бензин, който тествахме вече при Citroen C3 Aircross и 2-литровия BlueHDI дизел със 180 к.с. и 400 Nm въртящ момент.

Видове двигатели
В традиционния ни тест от София до Пловдив със 120 км/ч по магистралата на круиз контрол – разходът бе 4,8л на 100км
Това бе постигнато с двигателя BlueHDI, който е с обем от 1,5л и мощност от 130 к.с.
В града разходът варира от 5,5 до 7,5 на 100 в зависимост от карането

ПРАКТИЧНОСТ

Най-голямата причина, поради която да се закупи такъв автомобил, е необятната му практичност. Вторият ред е с три независими седалки, които се регулират поотделно напред и назад, и също така могат да се накланят. Подът е равен и няма никакъв проблем трима възрастни и високи пасажери да пътуват, дори и на дълъг път. 5008 е с може би най-реалистичните претенции да претендира, че третият ред седалки всъщност е приложим не само за деца, а и за възрастни. 

Пространството над главите на всеки задоволява от предния, та до най-задния ред. Над главата на висок 183 см шофьор лесно има два юмрука разстояние. Седалката има толкова голям ход нагоре и надолу, че в колата лесно ще се почувства комфортно и шофьор с ръст към 2 метра. По отношение на пространствата – има две огромни места за чаши на централната конзола, огромен подлакътник и огромни джобове на вратите. Под инфотейнмънта има и място за уайърлес зареждане на смартфон. Багажникът е с коласални размери. Обемът е от 780 до над 2100 л! При свалени втори и трети ред, може да се превърне в спалня.

Акценти
Обемът на багажника е от 780 до над 2100 л!
При свалени втори и трети ред седалки, багажникът може да се превърне в спалня
7 седалки

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

В заключение, Peugeot 5008 е 7-местен автомобил с изключителен стил и характер. Продължава новата линия на френската компания, която впечатлява далеч отвъд Франция. 5008 е по-големият брат на адски популярния и награждаван модел 3008, който преобърна представата за Лъва. Peugeot се завръщат към най-силните си години с тези две коли. 5008 е идеален вариант е за всеки, който смята, че 30-те не са краят, а едва началото!

Коментари