ЕКСТЕРИОР

Размерите на това Mini са в центъра на вниманието, тъй като колата просто не е малка. Повдигнатото окачване и големите пластмаси около гумите я поставят в сегмента на малките кросоувъри. За традиционните фенове на марката, тази кола е следващата стъпка – ако на 25-30 г. изборът е хеч с 3 или 5 врати, на 35-40 г. вероятно ще е Countryman. За новите почитатели на Mini пък, колата пленява със своите размери. Сегментът на малките SUV е особено популярен в Европа, а в България е добър избор заради пътната инфраструктура. Колата стои високо над асфалта, по-квадратните форми й отварят повече пространство в интериора, а масивното й присъствие я прави премиум алтернатива.

Погледнат отзад, този автомобил напомня за традиционния хечбек. Нищо от силуета на автентичния автомобил не е изгубено. Стоповете са запазили формата на по-малкия брат, задната врата е със същите форми, дори задният дифузьор и ауспуси.  Просто всичко е в по-големи пропорции. Големите разлики идват в размерите, повдигнатото окачване и пластмасовите арки около гумите – последните три елемента спомагат за това да се достигне до места, до които малкият хечбек не може.  Погледнато отстрани, от профила на автомобила забелязваме по-издължените врати и прозорци – положителни новини за семейства и за хора, които не се возят сами. Погледнато отпред, впечатление правят 15-те сантиметра пътен просвет, които да се справят добре с неравности и офроуд терени.

Сред останалите характерни елементи за Countryman са релсите на покрива, които да допълнят SUV впечатлението, по-големите задни стъкла и дръжки на вратите за по-лесен достъп до задните седалки, масивната решетка на оборудването S, баджовете на 4х4 задвижването и големия дифузьор и кръгли отвори на ауспусите в задната част. На външен вид Countryman хем прилича на малкия хечбек с 5 врати, хем е по-голям. В житейския цикъл на всеки почитател на марката, този автомобил е последната стъпка. Най-големият, най-масивният и със сигурност – най-различният. 

Акценти
Впечатление правят 15-те сантиметра пътен просвет, които да се справят добре с неравности и офроуд терени
Колата стои високо над асфалта, по-квадратните форми й отварят повече пространство в интериора, а масивното й присъствие я прави премиум алтернатива
На външен вид Countryman хем прилича на малкия хечбек с 5 врати, хем е по-голям
Сред останалите характерни елементи за Countryman са релсите на покрива, които да допълнят SUV впечатлението

ИНТЕРИОР

Всичко в интериора е като извадено от малкото Mini и уголемено на 3D принтер. Воланът е по-голям. Скоростомера, таблото, копчетата, скоростният лост, седалките, пространството около шофьора и най-вече инфотейнмънт дисплея, който е в центъра на вниманието. Версията в този модел е подобрената с 8,8-инчов тъчскрийн. Mini използват същата система като на BMW – iDrive. Тя е една от най-добрите на пазара – с много бърз процесор и много добре подредени графики. Няколкото промени, които са направени за Mini го правят по-свеж и по-фънки.

Седалките в Mini традиционно са по-твърди, за да подчертаят спортния дух на автомобила. Представените в този модел са в бяла кожа и са подсилени в областта над кръста, за да обгръщат шофьора. Те също така се разтягат напред, за да са удобни и за по-високи шофьори.  В областта на краката, под централната конзола, както и във вратите има амбиентно осветление, което може да се настройва в няколко цвята и допълва премиум усещането. Копчетата са като от самолет. А крилата на компанията се виждат до вратите на тъмно, когато колата се отключва.  Облите форми в интериора потвърждават ретро стилистиката и отговарят на традициите на марката.

Акценти
Воланът е като от малкия хеч, но увеличен на 3D принтер
Седалките в Mini традиционно са по-твърди
В областта на краката, под централната конзола, както и във вратите има амбиентно осветление
Копчетата са като от самолет
Облите форми в интериора потвърждават ретро стилистиката и отговарят на традициите на марката

ШОФИРАНЕ

Countryman може и да е по-голям от стандартния хеч с 3 или 5 врати, но запазва фактора на забавление, когато сме зад волана. Негативните му страни се проявяват от това, че центъра на тежестта е по-високо и че заради повдигнатата си позиция шумът от вятъра и движението по пътя се чуват по-осезаемо при движение с по-висока скорост. Окачването е твърдо по стандартите на Mini. Плюсовете са в по-директната промяна на посоката и съответно по-спортното шофиране, а минусите в това, че неравностите се усещат по-чувствително. В завоите се проявява по-голямата маса на Countryman, но това не пречи драстично на приятната емоция. Колата няма конкуренция в класа на малките SUV по спортна возия.

За шофьори, които са свикнали с управлението на Mini, по-твърдото окачване няма да направи негативно впечатление. За новите почитатели на марката, първоначалното усещане може и да е по-особено. По павирани улици и през полегнали полицаи, колата може и да подскача и трепери малко повече, но пък от друга страна това допринася за по-забавното усещане. Колата може да бъде екипирана с 4х4 задвижване, което спомага при офроуд терени и допринася за по-добра стабилност, но в същото време покачва разхода на гориво. Автомобилът обаче стои като плантиран към асфалта и това допринася за повишеното чувство за сигурност. Този модел регистрира пълни 5 звезди в краштестовете за безопасност и е отличен семеен избор.

Mini Countryman е автомобил, с който пътуванията да се превърнат в забавно изживяване, което да трае дълго в спомените на шофьора. Воланът реагира много директно при промяна на посоката и като че ли постоянно подканя за това човек да се отпусне по двулентови пътища, да изпита цялото удоволствие от шофирането и в същото време да може да пренесе повече пасажери и багаж. В Зад Волана винаги следим за емоцията, която може да предизвика един автомобил, за свободата, която може да разкрие и за необятните територии, до които може да достигне. Mini Countryman създава много силни емоции със своето спортно шофиране, дава цялата онази практичност, която липсва на малкия хечбек без да разрушава духа му и тъй като е повдигнат и с възможност за 4х4 задвижване – може да стигне много надалеч.

Разход

* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 2.0 SD 190кс | дизел

ДВИГАТЕЛИ

Mini Countryman се предлага в 4 двигателя:

  • 1 бензинов – 1,5л със 136 к.с.
  • 2 дизелови – 2л със 150 и 190 к.с.
  • и 1 бензинов хибрид с 224 к.с.

Двигателят, който ви представяме сега и който тествахме беше 2-литровия дизел със 190 к.с., който даде разход от София до Пловдив със 120кмч на круиз контрол от 5,5л/100 км. Бензиновият хибрид е най-спортният, но излиза извън териториите на семейно SUV. Най-практичният вариант е бензиновият двигател, защото е най-малък, но притежава достатъчно мощност.

Видове двигатели
1 бензинов – 1,5л със 136 к.с.
2 дизелови – 2л със 150 и 190 к.с.
1 бензинов хибрид с 224 к.с.

ПРАКТИЧНОСТ

Сегментът на малките SUV е особено привлекателен заради подобрената практичност. На задните седалки има предостатъчно място за двама пасажера с височина от 190 см. Пространството над главата е огромно заради по-квадратните форми на автомобила. Като свободни пространства – в предната част има две места за чаши зад скоростния лост. Корите на вратите са много дълбоки и с голям капацитет за бутилки вода или други обекти. Ръкохватките са големи, а вратите се отварят широко, което спомага за влизането и излизането и на по-обемни пасажери.

По отношение на багажника дори и с вдигнати седалки има място за повече от два големи куфара. Отстрани има две отделни пространства с мрежа, които са удобни за задължителните аптечка и пожарогасител. В края на багажника няма ръб, което спомага за това да бъде лесно натоварен и има алуминиеви прагове, за да не се образуват драскотини. Пространството е с чисти правоъгълни форми и е много високо. В нормално положение капацитетът е 450 л, а със свалени достига до 1390 л. Тъй като е Countryman, колата се предлага и с допълнителна опция – пикник пейка, на която човек да разпуска пред красиви гледки.

Акценти
5 седалки
450л – литраж багажник (с вдигнати седалки)
1390л – литраж багажник (със свалени седалки)

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Mini Countryman е пригоден да бъде удобен в града и да е отличен партньор за пътуванията сред природата. Без да загубил нищо от спортния дух на малкия хеч, Countryman предлага повече пространство и безкрайни възможности за откриване на нови територии. Практичността е на ниво, двигателите са икономични, комфортът е за сметка на по-твърдото окачване, но за по-големите авантюристи, това е само повод за забавление. Countryman е изключително компетентно премиум SUV, което като размери е макро, но като дух е категорично Mini.

Коментари