ЕКСТЕРИОР

Първото нещо, което трябва да изтъкнем за Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ е, че е изграден върху изцяло самостоятелна електрическа платформа. Поради тази причина фокусът е поставен върху аеродинамичната ефективност. Постигнат е забележителен коефициент на челно съпротивление от 0,2. Принципът е следният: колкото по-нисък е този показател, толкова по-ниска е консумацията на енергия. От тази философия произтичат изпитите форми на предницата, а тя е най-дискусионната част от екстериора, нали така? Версиите са две: черен пиано лак в традиционната версия на автомобила и представената версия с вертикалните ленти на AMG. Зад предното лого са скрити сензорите на пътните асистенти. Продължаваме прегледа нататък с данни за пътния просвет: 13,9 см. Масата на автомобила: почти 2,7 тона, гумите: в размер 275/40/21.

Изпитите форми, които открихме отпред продължават и когато прехвърлим погледа си върху профила на автомобила. Впечатление правят неговите размери. Дължина: 5,22м, широчина: почти 2м, височина: малко над 1,5м.

Връщайки се на детайлите, отбелязваме дръжките на вратите. Те се отварят автоматично, когато си в близост до автомобила, а при движение се прибират навътре. Стремежът отново е за цялостно подобрение на обтекаемостта и по-ниското челно съпротивление. Въобще всичко в тази кола е насочено към това да изглежда максимално изпита. Този ефект се подсилва и от безрамковите стъкла на предните и задните врати. Формите са заоблени, като една определена линия, започваща от предницата, преминаваща през горната част на вратите и завършваща върху задния спойлер. По отношение на спирачките – отпред откриваме 6-бутални апарати с грамадни 44-сантиметрови въглеродно керамични дискове. Колата спира от 100 до 0 км/ч за по-малко от 35 м. 

Като цяло за екстериора изтъкваме аеродинамичност, агресивна визия, красиви детайли на AMG пакета и будеща коментари предница.

Акценти
Mercedes-AMG EQS 53 2024 Exterior
Постигнат е забележителен коефициент на челно съпротивление от 0,2.
Версиите са две: черен пиано лак в традиционната версия на автомобила и представената версия с вертикалните ленти на AMG.
Дължина: 5,22м, широчина: почти 2м, височина: малко над 1,5м.
По отношение на спирачките – отпред откриваме 6-бутални апарати с грамадни 44-сантиметрови въглеродно керамични дискове.
Зад волана през деня

ИНТЕРИОР

Короната на последната генерация електрически автомобили на Mercedes е hyperscreen конзолата на предното табло. Централната мултимедия е с размер от 17,7 инча, дисплейът пред шофьора е 12,3, колкото е и този пред пасажера. Това прави общо 56 инча екрани и превръща EQS в лидер на пазара по този компонент.

Покритието не позволява надраскване и това се вижда от факта, че въпреки солидното използване на този автомобил не забелязахме нито един дефект. Най-похвалното за Mercedes е, че са намерили начин, по който да интегрират тези решения цялостно и да сложат край на стърчащите таблети, на които все още огромна част от производителите продължават да залагат.

Спортните седалки са с перфорирана кожа и са оборудвани с функция за обдухване и затопляне. По горната част на вратите има много интересен материал, който се пренася и върху предното табло. В него е скрита лед лента, която е част от комплексното амбиентно осветление. Въздуховодите са интегрирани над диспелите и са по цялото протежение на таблото. Колата е екипирана с HEPA филтър за среда, лишена от прахови микрочастици и миризми.

Материалът по централната конзола е дървен, а не в черен пиано лак, както е по панела за панорамното стъкло и светлините в купето. Шофьорската позиция е отлична и позволява много степени на конфигурация. Въздуховодите са в специфичния дизайн за Mercedes и наподобяват турбини. В тях също откриваме лед осветление, което реагира в червено при покачване на температурата и в синьо при намаляване.

Воланът е в специалната AMG версия, като уредите по него са микс от сензитивни и капацитивни бутони. Отляво се регулират настройките на панела пред шофьора, както и круиз контрола. В най-долната част можете бързо да променяте отделните настройки по задвижването, ходовата част и звука. Отдясно със завъртащо се копче променяте режимите на движение. а отгоре контролирате мултимедията.

Като цяло в интериора изпъкват шофьорската позиция, грамадните екрани, уютната атмосфера и сензитивните бутони на волана.

Акценти
Mercedes-AMG EQS 53 2024 Interior
Централната мултимедия е с размер от 17,7 инча, дисплейът пред шофьора е 12,3, колкото е и този пред пасажера.
Покритието не позволява надраскване и това се вижда от факта, че въпреки солидното използване на този автомобил не забелязахме нито един дефект.
Материалът по централната конзола е дървен, а не в черен пиано лак, както е по панела за панорамното стъкло и светлините в купето.
Въздуховодите са в специфичния дизайн за Mercedes и наподобяват турбини.
Воланът е в специалната AMG версия, като уредите по него са микс от сензитивни и капацитивни бутони.
Зад волана през нощта

ШОФИРАНЕ

Да застанем на шофьорското място на Mercedes AMG EQS 53 4Matic+. Тази позиция в автомобила, която харесахме най-много. Мощността и ускорението са главозамайващи, да и за тях ще стане въпрос след малко. Въпросът е, че голямата част от електроавтомобилите в момента първото нещо, с което впечатляват е потеглянето от място. Само че по-голямата част от тях не се справят съвършено с огромната маса и поведението по завоите.

Mercedes-AMG EQS обаче е може би най-добрата кола в това отношение и затова ще обърнем внимание точно на усещането Зад ВОЛАНА. За автомобил, който е 5,2м дълъг, почти 2м широк и с маса от над 2,7 тона първата мисъл е, че тези характеристики няма как да нямат своето влияние върху клоненето по завоите. Истината обаче е изненадваща. Инженерите от AMG са намерили начин, по който да създадат една от най-добрите коли за по-страстно каране по завоите.

Абсолютно никакво клонене, забележителен начин, по който се пренася тежестта във всички посоки и едно много уверено поведение по пътя. Как се постига това? Бързият отговор е въздушното окачване, другият е завиването на задните колела. То е до видимите 9 градуса, с което радиусът наподобява на A, не на S-класа. Това прави колата изключително лесна за маневриране в тесни пространства и паркинги. Подпомогната е от 360-градусова камера с ултрависока резолюция, както и асистент за позициониране в празно пространство.

Когато се отправиш към двулентовите пътища със завои специфичната система на завиване и на четирите колела спомага за стабилността. Реално няма никакви   призници на свръхзавиване или недозавиване. Повече по тази тема можете да научите в страхотен нов сегмент от нашия Автокаст. Ако не сте се абонирали за канала, ще се радваме ако го направите, за да разкрием цялата емоция от този автомобил.

По темата за окачването е важно още да се допълни, че колата реално е много комфортна. Дори и в спортен и спорт плюс режим при несъвършенства по пътя или дупки, реално окачването продължава много добре да ги обира. Честно казано колата стои великолепно в завоите и на комфортен режим, така че каквото и да се избере от шофьора, ще му донесе наслада. 

При движение в заснежени условия, както бе в този ден от заснемането, колата разполага със специален режим на работа при условия на поледица или дълбок сняг. Режимът на моторът е занижен, а задвижването на четирите колела спомага да се излезе от повечето неприятни ситуации.

Шумоизолацията е на високо ниво, като свистене от огледалата за задно виждане почти не се улавя. Трябва да се достигне до върха на позволената максимална скорост у нас, за да се усети шума отвън. Ако бъде активиран обаче звуковия режим, може да се постигне симулация на движение с двигател с вътрешно горене.

Пътните асистенти работят отлично, като в Mercedes са уцелили точния баланс между неинвазивен и в същото време безопасен адаптивен круиз контрол. Системата за задържане в лента работи по същия добър начин. Ако шофьорът не е поставил ръцете си върху волана и е оставил колата сама да завива, предупредителната сигнализация за това да се поеме контрола идва най-късно от всички автомобили, които сме тествали във Сезон 2 на Зад ВОЛАНА до момента. 

Тези два асистента, комбинирани с отличните адаптивни матрични фарове, многостепенният масаж на предните две седалки, тяхното загряване и обдухване, амбиентното осветление и високата резолюция на инфотейнмънт дисплеите, превръща EQS AMG в изключителен автомобил за дълги пътувания.

Поантата на тази кола е, че НЕ трябва да се разглежда като просто електрическа S класа, защото това е изключително погрешно съждение. Ако в S-класата се возиш, то в EQS – шофираш!

В заключение, Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ има убийствена мощност и ускорение, но дори още по-впечатляващо е пътното му поведение и това, че в града маневрира с лекота, а на дълъг път е един от най-добрите спортни автомобили, които сме карали до момента. 

Разход

* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 53 AMG | електричество | -12.5C

Пътно поведение

ЗАДВИЖВАНЕ

EQS е първият изцяло електрически луксозен седан от Mercedes. Като един от ключовите представители на германския производител, EQS е със система за задвижване на електричество, която е основа за всички следващи модели. Модулната архитектура е съобразена с този тип задвижване и позволява да се използва с различни видове шасита. EQS е с модулираща литиево-йонна батерия, чиято цел е да бъде и ефективна, и осигуряваща голяма мощност. Системата от батерии е гъвкаво оборудвана с клетки в твърди компоненти и в зависимост от варианта позволява пробег до 770 км според производителя. Софтуерът позволява актуализация по въздух, без да е необходимо да се влиза в сервиз и по този начин се осигурява дълготрайно енергийно управление на системата. EQS се кара приятно и в пълна тишина, освен ако не се задействат AMG режимите. Обезшумяването става възможно благодарение на интелигентен дизайн и конструкция на електрическото задвижване, разположението на еластомерните лагери и опорните рамки, както и шумоизолацията на електрическото задвижване. Външното влияние и вибрациите са изолирани максимално. Тишината като лукс е превърната във водещ принцип на новия EQS. Задвижването на четирите колела се осъществява от два електромотора. В зависимост от изискванията за шофиране и двата задвижващи модула работят в синхрон за оптимална ефективност. Целеният резултат е дълъг обхват с максимална  производителност. Колата е екипирана с подобрен еко асистент, който открива маршрута и подпомага водача с интелигентна рекуперация.

Когато ситуацията позволява, системата преминава в режим на свободно движение. По този начин EQS кара почти без никаква консумация на енергия. Еко асистентът анализира пътни ситуации, наклони, превозни средства отпред и ограничения на скоростта, и подпомага водача при изпреварване. В следствие на интелигентната система за рекуперация, EQS освобождава водача от необходимостта за спиране чрез използването на фрикция и в зависимост от ситуацията, спира автоматично, когато бъдат открити превозни средства отпред. Облачната навигация с изкуствен интелект изчислява проактивно маршрутите и непрекъснато следи за енергийната консумация, като по този начин оптимизира маршрута. Топографията, крайната дестинация, околната температура, скоростта и инфраструктурата за зареждане непрекъснато се анализират. Ако се изисква конкретен резерв на батерията на планираните спирания на станции за зареждане, това може да се зададе индивидуално. Системата за зареждане на EQS е проектирана за всички обичайни опции – от домашен контакт до fastcharger. Двупосочното зареждане дава възможност за първи път енергията от батерията да се прехвърли към други потребители. Това превръща колата в потенциален доставчик на електроенергия, например, за захранване с ток на къща. А сега към следващия акцент от представянето на този автомобил.

Видове двигатели
Mercedes-AMG EQS 53 2024 Drivetrain
Задвижването на четирите колела се осъществява от два електромотора.
Системата от батерии е гъвкаво оборудвана с клетки в твърди компоненти и в зависимост от варианта позволява пробег до 770 км според производителя.
В зависимост от изискванията за шофиране и двата задвижващи модула работят в синхрон за оптимална ефективност.

ПРАКТИЧНОСТ

Ред е накрая и на практичността. Защото това е модел на Mercedes, който е с емблематичното S в наименованието си и съответно се очаква да бъде абсолютния връх по отношение на комфорта на задните седалки. Тези задни седалки, за които мнозина мечтаят да се потопят в тях, да бъдат превозвани и да се наслаждават на германско премиум изпълнение докато ръководят бизнеса си или отиват на среща. Такива са очакванията към класическата S класа. EQS не трябва да се товари с тези внушения, защото е абсолютно самостоятелен автомобил и иска да наложи своето.

Колата е великолепна при следното съждание – да искаш Ти да си Зад ВОЛАНА, а на пасажерите на задните седалки да гарантираш максимално пространство. Материалите са от изключителна класа, амбиентното осветление и възможността да се насладиш на инфотейнмънт панелите от по-далеч създават уют като на скъпа всекидневна.

Заради разположението на батериите обаче седалките са много дълбоки и пасажери от над 180 см седят в едно по-странно разположение, в което колената са много високо изнесени. В същото време има грамадно място до предната седалка и достатъчно над главата. Пасажери под 175 см пък ще изпитат пълния комфорт на автомобила.

Багажникът е с грамаден капацитет от 580 до 620 литра с вдигнати седалки и до 1700 със свалени. EQS е грамаден луксозен автомобил с невероятно пътно поведение.

Акценти
Mercedes-AMG EQS 53 2024 Practicality
Заради разположението на батериите седалките са много дълбоки.
Пасажери от над 180см седят в по-странно разположение, в което колената са много високо изнесени.
Има много място до предната седалка и достатъчно над главата.
Колко струва?

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

След всичко разказано до момента, няма как да не се запитаме: за кого е този автомобил? Лесният отговор тук е: за хора с възможности. Обаче със сигурност не е само това. Докато стандартната S-класа е определяна по-скоро, като автомобил, в който се возиш, то това е кола, с която да се наслаждаваш на завоите и високите скорости, Зад ВОЛАНА! EQS AMG слага ясна разделителна линия между себе си и типичния президентски автомобил, защото това е кола за забавление на дълъг път. Кола, с която да пориш вятъра. Кола, която ти предлага сигурност и комфорт. За да го разбереш напълно, трябва да го  изпиташ. Така че, ако трябва да отговорим с една дума, за кого е, то бихме казали за приключенци!

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ бе истинска наслада – за сетивата, за връзката с пътя, за невероятните възможности и заради усещането за лукс. Ако сте на пазара за премиум електрическа лимузина, горещо препоръчваме да направите тестдрайв и да я изпробвате!

За да ни помогнете да правим още такива ревюта се абонирайте за канала ни zadvolana! Благодарим ви, че бяхме заедно. За още информация – последвайте ни във Фейсбук и Инстаграм!

Коментари