ЕКСТЕРИОР

Jaguar са автомобили, които от десетилетия наред, провокират спортния дух у нас. Този автомобил попада в ултрапопулярния сегмент на компактни SUV и това е ясно забележимо от задния профил на автомобила. Погледнат под ъгъл, прави впечатление, че колата не се стреми към по-квадратните форми за този клас. По-малки задни прозорци, повече извивки в долната част на вратите и когато погледнем отпред – може би заради разположението на решетките, плюс по-малките фарове – като че ли се оставя усещането по-скоро за огромен спортен автомобил, а не толкова за кросоувър.

Това впечатление се допълва и от огромните 20-инчови джанти. А те дори не са най-големите за модела, тъй като може да се екипира и с 22-инчови. Изпитите форми на целия автомобил започват от фаровете, през А-рамeната и достигаме до покрива, който може да бъде екипиран с панорамно стъкло, което да се отваря. Черните прагове ниско долу по вратите, продължаващите до страничния профил задни светлини, черният елемент на предната броня, грамадните бъмпъри, задният спойлер и малко задно стъкло – придават невероятна спортна визия на този автомобил. F-Pace впечатлява особено много отвън. Ярък и дързък, най-големият Jaguar сякаш винаги е в готовност да пленява.

Акценти
Погледнат под ъгъл, прави впечатление, че колата не се стреми към по-квадратните форми за този клас
Jaguar са автомобили, които от десетилетия наред, провокират спортния дух у нас
Изпитите форми на целия автомобил започват от фаровете, през А-рамeната и достигаме до покрива, който може да бъде екипиран с панорамно стъкло, което да се отваря
Огромните 20-инчови джанти дори не са най-големите за модела, тъй като може да се екипира и с 22-инчови

ИНТЕРИОР

Кабината защитава британските posh традиции за изтънченост и минимализъм. Таблото и двете рамена на конзолата са покрити от кожа, а останалата част е в стила на черно пиано. Воланът е кръгъл като вътрешния кръг е разположен по-ниско от най-средната точка. Това, комбинирано с логото на компанията, допълва спортното усещане. Бордът на вратите е изнесен по-високо, а основното табло зад волана е по-ниско, което е по-характерно за спортните седани, а не толкова за кросоувърите.

Инфотейнмънт дисплея е тъчскрийн с размер от 12,3 инча. Бутоните под него са изцяло от пластмаса и цвета им нощно време не се синхронизирана с амбиентното осветление. По-надолу е скоростният лост, който се подава след натискането му. Следват режимите на движение и местата за функционалност. Ако се върнем по-нагоре, на мястото на което традиционно е ключът, е разположен джойстика за електрическо настройване на позицията на волана. Перата за смяната на скорости са закачени за самия него и са от алуминий. Копчетата са от същата пластмаса като тези на конзолата и по-капризни шофьори могат да имат особени претенции към качеството им. Кожените седалки са адски масивни и са удобни както за по-малки пасажери, така и за по-едри. Макар и да са по-ориентирани към спортното, съответно по-твърдо управление, всъщност предоставят добър комфорт. F-Pace е особено агресивен отвън, отвътре като че ли е по-консервативен от очакваното и остава да разберем пленява ли в най-важния аспект.

Акценти
Воланът е кръгъл като вътрешния кръг е разположен по-ниско от най-средната точка
Скоростният лост се подава след натискането му
Таблото и двете рамена на конзолата са покрити от кожа, а останалата част е в стила на черно пиано
Инфотейнмънт дисплея е тъчскрийн с размер от 12,3 инча
Кабината защитава британските posh традиции за изтънченост и минимализъм

ШОФИРАНЕ

Нека подчертаем – поведението на този автомобил на пътя е невероятно. Искаме да ви разкажем първо за извънградското шофиране. Да започнем от по-скучното – по магистрала Тракия от София до Пловдив със 120 кмч на круиз контрол – първо, разходът е впечатляващ, но за това ще ви разкажем малко по-късно и второ, шумоизолацията. Този автомобил бе екипиран с 20-инчови джанти и нямаше почти никакъв шум от предното стъкло, почти никакви натоварващи слуха вихри от огледалата. Покоят за шофьора и пасажерите е пълен.

Друг сценарий – при по-висока скорост – отново същия забележителен резултат. Седалките имат много степени за настройване и са малко по-твърди от обичайното. Завършваме частта с по-рутинното шофиране по магистрала с движенията на волана. При регулирана, постоянна скорост, воланът има достатъчно масивно усещане, така че колата да не трепери от минималните движения, които се правят при облягане на ръката върху него.

Масата на F-Pace е към 2 тона и центъра на тежестта е изнесен по-високо заради това, че колата е от SUV сегмента. Въпреки това обаче като поведение в завоите е един от най-добрите автомобили, които сме тествали в Първи сезон на ЗАД ВОЛАНА. Предното окачване има много допирни точки с това на много по-улегналите и спортни модели XF и F-type, а задното е изградено върху изцяло нова концепция, наречена Integral link.

Задницата стои като плантирана на асфалта, а предницата отговаря мигновено и в същото време ненатоварващо на желанията на водача. Системата 4х4 спомага за сигурното усещане на пътя, а 6-цилиндровия 3-литров дизелов двигател с 300 к.с. мощност дава сигурност при изтегляне и издава специфичен звук. Това ръмжене обаче се чува само отвън. Купето е така изолирано, че тези звуци почти не се усещат при движение.

Пътната инфраструктура в България не позволява на безкрайно много места да бъде изпробван пълния потенциал на колата. Затова 2-литровите дизелов и бензинов двигател със съответно 163 и 180 к.с. са напълно достатъчни, както и по-малките джанти.

Малко инфо за шофирането в града – без затруднения. Колата се нагажда към градските условия – воланът се върти леко, а окачването обира неприятните дупки и полегнали полицаи без сериозни изпитания. В заключение – буквално и преносно – най-добрите качества на Ягуара се проявяват докато е в движение… с висока скорост.

Разход

* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 3.0 V6 300кс | дизел

ДВИГАТЕЛИ

F-Pace има богат избор на двигатели:

  • 3 бензинови – два 2-литрови с мощност от 250 и 300 к.с. и
    мегаизпълнението – 5-литров V8 с мощност от 550 к.с.
  • 4 дизелови – три 2-литрови с мощност 163, 180 и 240 к.с.,
    както и един 3-литров V6 с мощност от 300 к.с.

Последният е този, който ви показваме в момента. Ускорението му от 0 до 100 км/ч протича за около 6 секунди и половина, а разстоянието от София до Пловдив със 120 км/ч на криуз контрол бе изминато с консумация от едва 8 л на 100 км.

Видове двигатели
3 бензинови – два 2-литрови с мощност от 250 и 300 к.с.
Мегаизпълнението – 5-литров бензинов V8 с мощност от 550 к.с.
4 дизелови – три 2-литрови с мощност 163, 180 и 240 к.с.
3-литров дизелов V6 с мощност от 300 к.с.

ПРАКТИЧНОСТ

До този момент F-Pace напълно защитава спортния дух на Jaguar, но този автомобил следва да има и добра практичност. На задните седалки спокойно могат да се разположат двама души с ръст дори от над 190 см. Разстоянието между шофьора и пасажера в областта на рамената е голямо, а в централната конзола лесно могат да се поставят две напитки. Джобовете на вратите са много дълбоки и могат да поберат високи обекти. През нощта те се осветяват, благодарение на амбиентното осветление. Багажникът е доста голям и е с равен под, който може да се регулира. На ръба основите са алуминиеви и осветени, което прави зареждането на колата особено лесно. Капацатитетът е 650л, когато седалките са вдигнати и 1740л, когато са свалени.

Акценти
5 седалки
650л – литраж багажник (с вдигнати седалки)
1740л – литраж багажник (със свалени седалки)

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Jaguar F-Pace напълно отговаря на спортните традиции на компанията. Категорично е един от най-добрите автомобили като поведение на пътя, които сме карали в Сезон 1. Притежава агресивна визия, изглежда чудесно и единствените сфери, в които някои могат да се разочароват е качеството на определени материали в интериора. Колата е адски бърза с големите бензинови и дизелови двигатели, и е напълно компетентна и с по-малките. Притежава невероятно присъствие и определено е добра алтернатива за хора с по-различен вкус в премиум сегмента.

Коментари