ЕКСТЕРИОР

Поглеждаме към най-малкото SUV на една от компаниите с най-богата история у нас. Новият EcoSport е драстично по-различен от предишната генерация от всеки един ъгъл. Амбицията на дизайнерите видимо е била да направят автомобил, който да изглежда по-агресивен. Има по-фини извивки около арките на гумите, но ъглите са по-изправени отколкото при конкурентите в този клас. Вратите са високи, същото можем да кажем и за прозорците, но пропорциите са спазени умело и колата определено изглежда различно и много по-добре от преди.

Най-високото и спортно оборудване ST-Line се предлага с 18-инчови джанти, релси по покрива, затъмнени задни стъкла, двутонов цвят и допълнителни баджове. Пътният просвет е внушителните за този клас 19 см. Има допълнителни пластмаси за протекция, както отпред така и отзад. Новата решетка от по-големите братя Kuga и Edge се забелязва и тук. На външен вид Ford EcoSport грабва вниманието със своята особеност и изразителна агресия.

Акценти
Пътният просвет е внушителните за този клас 19 см
На външен вид Ford EcoSport грабва вниманието със своята особеност и изразителна агресия
Новият EcoSport е драстично по-различен от предишната генерация от всеки един ъгъл
Вратите са високи, същото можем да кажем и за прозорците, но пропорциите са спазени умело и колата определено изглежда различно и много по-добре от преди

ИНТЕРИОР

Интериорът дефакто е по-голяма версия на малката Fiesta. Воланът е взет от по-спортния и луксозен Focus ST. Колата може да бъде оборудвана със старт-стоп бутон, но контурът за обикновения стартер остава. Таблото пред водача е микс от аналогови и дигитални инструменти с изчистен шрифт и ярка осветеност. Температурата се регулира от стандартни бутони. Има два входа за USB, както и бутоните за парктроника, системата за стабилност и старт-стоп функцията на двигателя. Малко по-назад е зарядното и скоростния лост, който е омотан в кожа долу и има метални елементи горе.

В най-високата част е разположен инфотейнмънт дисплея, който в представения модел е най-големият в гамата – 8 инча. Графиките са много ярки и хардуерът предоставя добри възможности за свързаност при бърз преход между менютата. Воланът е с особена форма, а седалките с алкантара са по-твърди, за да се оформи по-спортното усещане.

Акценти
Воланът е взет от по-спортния и луксозен Focus ST
В най-високата част е разположен инфотейнмънт дисплея, който в представения модел е най-големият в гамата – 8 инча
Таблото пред водача е микс от аналогови и дигитални инструменти с изчистен шрифт и ярка осветеност
Воланът е с особена форма, а седалките с алкантара са по-твърди, за да се оформи по-спортното усещане
Интериорът дефакто е по-голяма версия на малката Fiesta

ШОФИРАНЕ

От гледна точка на твърдата возия – отговорът е категорично, да. Замисълът на автомобила е да затвърди едната част от името си – спорт. Големият конфликт обаче идва от родната ни действителност и липсата на достатъчно добри отсечки с равна повърхност. На пътя, който ви показваме, колата успя до някаква степен да реализира потенциала си, но заради повдигната си позиция клоненето по завоите не може да се избегне. От гледна точка на логиката и практичността стандартното оборудване и окачване като че ли е по-разумният избор от по-твърдата опция ST-Line. Тя е далеч по-забавна за шофиране само когато пътят е гладък, а това у нас е рядко.

Автомобилът, който тествахме бе с предно предаване и бе изключително способен, дори и на мокра настилка. Все по-рядко подобни автомобили се използват с офроуд предназначение, но ако има такова – задължително го екипирайте с версията 4х4. Тя е достъпна само на най-високото оборудване и с най-мощния дизелов двигател. Без тази опция, при круизи извън пътя, се рискува затъване дори и на не дотам кални повърхности. Воланът е чувствителен при движение по магистрала и е ангажиращ през цялото време. Колата стои стабилно на пътя за изключително повдигнатата си позиция и дава сигурност при движение. Ръчната трансмисия и съединителя са едни от най-силните характеристики на колата. При смяна на предавки излиза специфичен звук, който допълва спортното усещане и в същото време усещането за добро изпълнение.

Основното предназначение на колата е в града. Там движенията се извършват с лекота. Дължината на автомобила е само 4м и е изключително маневрен в малки улици и паркинг пространства. EcoSport се конструира в завода на Ford в Крайова, Румъния и целият му замисъл се крепи около съобразяването с инфраструктурата в района ни. Повече дупки, повече полегнали полицаи, по-тесни места за паркиране. Ако в първия аспект, като че ли опита за по-спортната возия на оборудването ST-Line може да създаде неприятности по отношение на комфорта, то в следващите два мисията е изпълнена. При движение с по-висока скорост изолацията в купето е по-добра, отколкото на предишния модел. Колата гарантира комфорт на по-къси разстояния, за които е предимно пригодена.

Разход

* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | 1л 140кс | бензин

ДВИГАТЕЛИ

Mini Countryman се предлага в 4 двигателя:

  • 2 бензинов – 1л със 125 и 140 к.с.
  • 2 дизелови – 1,5л със 100 и 125 к.с.

Двигателят, който ви показваме се предлага в най-високото ниво Titanium и ST-Line. Това е 1-литровият бензин EcoBoost с мощност 140 к.с. Разстоянието София-Пловдив по магистралата на круиз контрол със 120 км/ч бе взето с консумация от 6,8л/100км. Това е далеч от най-добрите постижения за малолитрени двигатели с 3 цилиндъра, но е все пак поносимо. В града и при смесен цикъл се отчитат стойности от 6,5 до 8,5л на 100 със start-stop система. Разходът при конвенционалния двигател със 125 к.с. се очаква да бъде по-нисък. EcoSport се предлага и с два дизелови, 1,5л обем, 100 и 125 к.с., които са само с ръчна трансмисия, докато бензиновият 125 се предлага и с автоматична.

Видове двигатели
2 бензинови – 1л със 125 и 140 к.с.
2 дизелови – 1,5л със 100 и 120 к.с.

ПРАКТИЧНОСТ

Практичността в кабината е една от най-привлекателните черти на малките SUV. В това има голям подлакътник, който е удобен за използване от двама, три големи пространства наоколо за портфейл и две чаши, едно по-малко пред скоростния лост за телефон – има още едно пред пасажера, плюс жабка под него. Корите на предните врати са с добра височина и отделни форми за бутилки, но на задните пространството е много лимитирано заради позицията на високоговорителите. До задните седалки има още малко пространство, плюс зарядно. Входът на задните врати е изключително висок, което създава комфорт, макар и те да не се отварят под по-прав ъгъл. Пространството над главата и колената е комфортно за пасажери до 185-190см.

Петата врата се отваря настрани, тъй като може да бъде поставена резервна гума на нея, с изключение на ST-Line оборудването. Обемът на багажника е 335л, което не е най-доброто в този сегмент, но подът се модулира на три нива, входът е с почти прави ъгли, пространството е високо и могат да бъдат разположени до три куфара един върху друг. Почти няма ръб на бронята, който да затруднява натоварването и модулирането на задните седалки отваря още по-голямо пространство.

Акценти
5 седалки
335л – литраж багажник (с вдигнати седалки)
1238л – литраж багажник (със свалени седалки)

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

В заключение, от гледна точка на агресивната визия, позиционирането в натоварения сегмент на малки SUV и доброто стандартно оборудване в началното и средно ниво, EcoSport защитава опита си да бъде по-различен от останалите. По-хладният и консервативен стил на Ford e запазен във возията и интериора, докато в екстериора заявката е много по-дръзка и агресивна.

Коментари