ЕКСТЕРИОР

Къде си представяме Dacia Jogger? Сред природата, нали? Той е компактен, но реално вътре има много пространство и затова позволява да го използваш за пикник или за дълъг престой сред природата. Като размери е с една педя по-къс и по-тесен от Volvo XC60 например. А ако искаш да видиш епизода на Волво, натисни ТУК. Епизодът е за Dacia, но за всички е ясно, че новите фарове на северните ни съседи са много близки като дизайн до чука на Тор на шведите. Задните фарове пък наподобяват тези на XC90. И какво лошо, при положение, че това е супер решение и е направено по много стилен начин. Каквото е и новото лого. Останаха в историята предишните дизайни, които имаха интересни прозвища и направиха място за страхотна нова емблема, която е и семпла, и провокираща емоция и интерес – следователно модерна.

Поглеждаме към профила на автомобила – супер изпит, с много плавни извивки, големи арки около гумите и пода, високи прозорци и модулируеми релси на покрива. Знаете ли, че тези релси могат да бъдат разположени, както във вида, в който ги виждате, така и напречно и да служат за поставяне например на багажник, ски или други обекти? Едно от многото хитри решения в Jogger.

Стигайки до задницата, обръщаме внимание на фаровете, за които вече споменахме – оформени вертикално и придаващи широчина. Черната броня в долната част продължава и тук и придава удобство, тъй като при много леки инциденти, съответно ще бъде и много по-лесна за смяна или поправка. Тя е чувствително по-издадена от останалата част и това е още един от дребните детайли в автомобила, който го правят много подходящ за различен тип шофьори. Друг е свързан с пластмасовите елементи в долната част на вратите – там откриваме релефни линии, които наподобяват топографски карти. Все пак Jogger е за приключенци, нали? 

Това е автомобил, който е с дължината на комби, простора на ван и външния вид на SUV. И е по-евтин от всяка една от споменатите категории, но затова ще научите в Зад ВОЛАНА Автокаст. А ако вече ви харесва Jogger, да се върнем отново на най-отличителната му част – предницата.

Тя е много по-различно от всичко, което сме виждали от Dacia досега, нали така? Обли форми, LED светлини и линии, които отвеждат към логото, което е комбинация от D и C или Дъ и Чъ. Авангардни решения, меки извивки, отличителност – три определения, които никога не са изричани за Dacia. Но времената се променят, производителите и купувачите също. Да надникнем и отвътре. Това, което не се променя и което е най-важното от всичко за тази марка – съотношението цена-качество-пространство е все така най-добрата на пазара. И ако преди следваше да се направят компромиси по качеството заради цената, то цената сега остава все така атрактивна, но вече и изработката е на друго ниво.

Акценти
Dacia Jogger 2023
Къде си представяме Dacia Jogger? Сред природата, нали? Той е компактен, но реално вътре има много пространство и затова позволява да го използваш за пикник или за дълъг престой сред природата.
Новите фарове на северните ни съседи са много близки като дизайн до чука на Тор от колите на Volvo. Задните фарове пък наподобяват тези на XC90. И какво лошо, при положение, че това е супер решение и е направено по много стилен начин?
Останаха в историята предишните дизайни на емблемата. Те имаха интересни прозвища и направиха място за страхотно ново лого, което е и семпло, и провокиращо емоция – следователно модерно.
Поглеждаме към профила на автомобила – супер изпит, с много плавни извивки, големи арки около гумите и пода, високи прозорци и модулируеми релси на покрива.

ИНТЕРИОР

Надникваме в интериора на Dacia Jogger и продължаваме да търсим проблеми на този страхотен на теория автомобил. Питайте всеки супер уверен в себе си reviewer в YouTube и веднага ще почне да ви изтъква колко твърда е пластмасата в кабината на Dacia, колко неприятни на допир са материалите и как се усеща, че не са сглобени добре различните компоненти. Сякаш купувачите очакват S-класа за парите, които дават…

Тези твърдения са напълно некоректни за новия Jogger. Има супер приятна на допир материя по таблото, която придава много уют и която напомня за успешно въведените още през 2018-та решения в Peugeot 3008/5008. Може да разгледате и тях, ако натиснете ТУК. Връщайки се в този интериор, пластмасовите компоненти, до които дефакто се докосваме като подлакътници, дръжки на врати и т.н. са от материали, които никога не биха оставили неприятно усещане.

Модулът на шофьорската врата дава достъп до регулирането и на четирите прозореца, детското заключване и електрическото регулиране на страничните огледала. Воланът е с много приятна на допир кожа, а в най-високата версия има и по-различни материи за облицовката на предното табло. Те са от същата материя, от която са и седалките, и това добавя още един дребен детайл към отличителната визия. 

Покривът е в бял плат, което спомага за по-добрата светлина и простор, а когато се отправим към централната конзола виждаме нещо изключително за модерното автомобилостроене – физически копчета за регулиране на кллиматроника! В ерата на тъчскрийна и това всичко да се регулира от инфотейнмънта, да имаш възможност ръчно/физически да настроиш температурата в купето вече е лукс. А за сега повечето харесват това oldschool решение, нали? Мултимедийната система е 8 инча и всичките й опции, ще научите в нашия Автокаст в следващия епизод. 

Подглавниците също са вдъхновени от Volvo, а задните прозорци са много големи и ще зарадват децата. Въобще интериорът е много добър – ако не вярвате, отидете на тест драйв и ще се убедите, че и седалките са едни от най-меките и комфортни на пазара в момента. Екстериор и интериор за сега са супер – две от две – най-важният тест обаче е на път.

Акценти
Dacia Jogger 2023 Interior
Модулът на шофьорската врата дава достъп до регулирането и на четирите прозореца, детското заключване и електрическото регулиране на страничните огледала.
Воланът е с много приятна на допир кожа, а в най-високата версия има и по-различни материи за облицовката на предното табло. Те са от същата материя, от която са и седалките, и това добавя още един дребен детайл към отличителната визия.
На централната конзола виждаме нещо изключително за модерното автомобилостроене – физически копчета за регулиране на кллиматроника!
В ерата на тъчскрийна да имаш възможност ръчно/физически да настроиш температурата в купето, вече е лукс. И повечето го приветстват, нали?
Мултимедийната система е 8 инча и се предлага с безжични Android Auto и Apple Car Play.

ШОФИРАНЕ

Dacia Jogger на път. До сега сме изненадани приятно от въшния вид. Още по-изненадани от комфортния и уютен интериор. Сигурно на пътя ще разочарова? Честно казано – не. Да изговорим най-важното още в началото: Клони ли по завоите със скорост? Не. Обира ли дупките? Без проблеми. Как окачествяваме возията с една дума? Ами пъргава, колкото и странно да звучи, ама така беше и за нас. Опитахме колата на дълъг път по отсечката София-Самоков и поведението беше по-компетентно, отколкото човек очаква.

Когато говорим за решенията за возията да вземем предвид факта, че платформата на която е изграден Jogger е почти същата като тази на Renault Clio, Captur и Arkana. В действителност Jogger е по-голямата версия на Logan, който пък от своя страна е малко по-голямо Sandero. Въобще една доста добре изпробвана и експлоатирана платформа, която е и много лесна за сервизиране. Крайният резултат е много мека, комфортна возия, която по никакъв начин не предизвиква дискомфорт ако е по-натоварена или карана с повече страст по завоите.

Но да гледаме обективно – кой би го правил, особено ако е с бензиновия двигател с 90 коня или газовия със 100? За тях обаче съвсем след малко в следващия сегмент от епизода. Сега връщайки се към реалността – за профила на купувача Dacia Jogger предполага да се ползва спокойно. И в тази посока – колата прави точно това, което се очаква. Чувства се много добре на дълъг път и едно от нещата, с които компанията промотира колата е, че ще обикнем дългите пътувания. Това е самата истина. Шумът в купето е незабележим при движение и с над 100 км/ч.

Jogger е много маневрен в градски условия. Колата е дълга, но с волана се борави много лесно и паркинг асистентите спомагат за това и по-неопитни или неуверени шофьори да намират своето място без притеснения. Като усещане на пътя през цялото време се усеща този микс от комби и SUV. Позицията е повдигната, тъй като пътния просвет е 20 см.  

Колата е много лесна за управление. А-рамената не са грамадни, прозорците са големи и включително ако се обърнеш назад, да видиш през рамо при престрояване, няма затруднения. На магистрала усещането е като на добър круизър. Елементарно се борави с мултимедията и настройките, и всичко по таблото и волана е точно там, където го очакваш.

Dacia е съобразена с условията у нас. Абсорбира дупките и несъвършенствата на пътя. Jogger в интерес на истината в това отношение е конкурент на много по-скъпи представители на пазара. За това спомагат гумите, които в представения модел са с размер 205-60-16. Въобще гума да не е нископрофилна напоследък също много рядко се намира, а височина от 60 за родните пътища е страшно комфортен и полезен показател.

В заключение, Dacia Jogger е един от най-комфортните и лесни за управление автомобили в момента на пазара. Не среща никакви затруднения в града и със сигурност е много добър партньор на дълги разстояния.

Разход

* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | Hybrid 140 | хибрид-бензин

ДВИГАТЕЛИ

Dacia Jogger се предлага в пълен хибрид, с което промотирахме колата през изминалата седмица. Защото да се замислим какъв път измина този бранд и колко далеч достигна. Представеният модел е с точно това задвижване – комбинира 1,6-литров двигател с вътрешно горене бензин, два електромотора и 1,2kWh батерия. Същата система се използва и в Renault Clio и Captur. Ускорението от 0-100 е за 10,1 сек., а в традиционния ни тест за разхода в реални условия – от София до Пловдив по магистралата с круиз контрол на 120 км/ч разходът бе 5,5л/100км. В града консумацията бе между 2 и 4 на 100. При рязко покачване на скоростта, батерията спомага много и няма никакви затруднения при изпреварвания дори и на по-тесни отсечки. Колата е много пъргава във всеки момент, в който се настъпи повече. В останалото време е много тиха и със спокойно поведение.

Jogger се предлага и с бензинов двигател с 90 к.с., както и със заводска газ със 100 к.с. За 7-местен автомобил тези двигатели може би не дават най-голямата увереност на света, но пък са чувствително по-евтини. За предпочитане остава хибридния двигател, който на всичкото отгоре в огромната част от пътуванията, независимо дали в града или на дълъг път, се движи изцяло на електричество и колата е абсолютно безшумна. Системата работи много добре и я препоръчваме. Много нисък разход и подобрена динамика спрямо останалите представители.

Видове двигатели
Dacia Jogger 2023 Engine
1 бензинов – 90 к.с.
1 на газ – 100 к.с.
1 хибрид-бензин със 140 к.с.

ПРАКТИЧНОСТ

Едно от жестоките предимства на Dacia Jogger и честно казано любимата ни част от колата е спалният пакет. Да, наистина. Спален пакет. Вижте. Дървена кутия, направена да се побира в багажника, която се трансформира в подматрачна рамка. Изпробвана е и е много здрава. Разгръща се за 2-3 минути, може и само от един човек, като готовото легло е с дължина 190 см, широчина 130 см и разстояние до тавана от около 60 см. Колата се предлага директно и с матрак, който да го кажем така – много по-удобен е от спален чувал. Под леглото продължавате да имате много място на разположение за багаж. Или за да поставите палатката, която се прикрепя за задната врата и дава място за поне още двама човека. Ако искате да я видите в действие – абонирайте се и ще научите в следващия епизод. Вратата на багажното отделение се трансформира в масичка, която е изключително удобна за хапване за двама и така колата съвсем спокойно притежава всичко за пикник сред природата. И то работи, не е просто на снимка или с пожелателно мислене. На цената на един добре оборудван кемпер, може да се вземе по една Dacia за всеки представител на семейството, а реално като функционалност, съседите ни са измислили как да оптимизират пространството и да предложат едно различно изживяване. Jogger е намерил как да бъде всичко.

За това казваме, че практичността е може би най-силната страна на Dacia Jogger. Разполага с рекордна модулярност и товароносимост от 1819л. Пространствата за съхранение в интериора пък достигат до 23л и съответно няма да имате затруднения да поставяте големи бутилки в джобовете по вратите, както отпред, така и отзад. Седалките, както изтъкнахме са супер удобни, на втория ред има два Isofix, а на третия ред има и подлакътници за пасажерите, което превръща колата в миниван. 

Отпред подлакътника се повдига за още пространство, има две места за съхранение на чаши, както и допълнително място пред скоростния лост за документи, ключове и др. Пренасяйки се отзад, първо маркираме дълбокото пространство в кората, както и самото отваряне на вратата, което е почти на 90 градуса. Това прави влизането и излизането изключително лесно, както и поставянето на детски столчета. На втория ред имаме три отделни една от друга седалки, като крайните две могат да се възползват от компактни масички. Те се изтеглят напред и назад, имат място за чаша и ги изпробвахме дали ще се пречупят надолу, но не успяхме. Не би следвало да се затруднят от храна, лаптопи и други обекти, които са тежки. Пространството е много компактно и много високи пасажери дори и до 190  см не биха имали затруднения да се возят отзад.

Поглеждаме към багажника, когато е със сгъната спалня. Без този пакет обемът му е 699 л без третия ред седалки. С него обемът е 212 л. Третият ред седалки се премахва изключително лесно и бързо. За около 2 минути могат да се свалят и извадят и двете кресла. Ако се повдигнат и седалките от втория ред, колата може да се възползва от най-доброто от света на баничарката. От гледна точка на практичността и модулярността, колата наистина предлага всичко.

Акценти
Има спалня за двама с размери 190-130-60!
Има и палатка, която се закача за автомобила и може да приеме поне четирима!
Има и малка масичка, на която могат да вечерят двама души.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

В заключение, Dacia Jogger без майтап наистина е всичко от което човек може да се нуждае – перфектно съотношение на цена-качество-продуктивност, прекрасна возия, супер икономичен хибриден двигател, 2-5-или-7 места, семеен автомобил, комби, SUV, кемпър, баничарка, миниван, спалня – колата наистина си има всичко. И ако не робуваме на баджа – без шега – не ни трябва друго! За да ни помогнете да правим още такива ревюта се абонирайте за канала ни zadvolana! Благодарим ви, че бяхме заедно. За още информация – последвайте ни във Фейсбук и Инстаграм!

Коментари