Къде си представяме Dacia Jogger? Сред природата, нали? Той е компактен, но реално вътре има много пространство и затова позволява да го използваш за пикник или за дълъг престой сред природата. Като размери е с една педя по-къс и по-тесен от Volvo XC60 например. А ако искаш да видиш епизода на Волво, натисни ТУК. Епизодът е за Dacia, но за всички е ясно, че новите фарове на северните ни съседи са много близки като дизайн до чука на Тор на шведите. Задните фарове пък наподобяват тези на XC90. И какво лошо, при положение, че това е супер решение и е направено по много стилен начин. Каквото е и новото лого. Останаха в историята предишните дизайни, които имаха интересни прозвища и направиха място за страхотна нова емблема, която е и семпла, и провокираща емоция и интерес – следователно модерна.
Поглеждаме към профила на автомобила – супер изпит, с много плавни извивки, големи арки около гумите и пода, високи прозорци и модулируеми релси на покрива. Знаете ли, че тези релси могат да бъдат разположени, както във вида, в който ги виждате, така и напречно и да служат за поставяне например на багажник, ски или други обекти? Едно от многото хитри решения в Jogger.
Стигайки до задницата, обръщаме внимание на фаровете, за които вече споменахме – оформени вертикално и придаващи широчина. Черната броня в долната част продължава и тук и придава удобство, тъй като при много леки инциденти, съответно ще бъде и много по-лесна за смяна или поправка. Тя е чувствително по-издадена от останалата част и това е още един от дребните детайли в автомобила, който го правят много подходящ за различен тип шофьори. Друг е свързан с пластмасовите елементи в долната част на вратите – там откриваме релефни линии, които наподобяват топографски карти. Все пак Jogger е за приключенци, нали?
Това е автомобил, който е с дължината на комби, простора на ван и външния вид на SUV. И е по-евтин от всяка една от споменатите категории, но затова ще научите в Зад ВОЛАНА Автокаст. А ако вече ви харесва Jogger, да се върнем отново на най-отличителната му част – предницата.
Тя е много по-различно от всичко, което сме виждали от Dacia досега, нали така? Обли форми, LED светлини и линии, които отвеждат към логото, което е комбинация от D и C или Дъ и Чъ. Авангардни решения, меки извивки, отличителност – три определения, които никога не са изричани за Dacia. Но времената се променят, производителите и купувачите също. Да надникнем и отвътре. Това, което не се променя и което е най-важното от всичко за тази марка – съотношението цена-качество-пространство е все така най-добрата на пазара. И ако преди следваше да се направят компромиси по качеството заради цената, то цената сега остава все така атрактивна, но вече и изработката е на друго ниво.
Акценти
ИНТЕРИОР
Надникваме в интериора на Dacia Jogger и продължаваме да търсим проблеми на този страхотен на теория автомобил. Питайте всеки супер уверен в себе си reviewer в YouTube и веднага ще почне да ви изтъква колко твърда е пластмасата в кабината на Dacia, колко неприятни на допир са материалите и как се усеща, че не са сглобени добре различните компоненти. Сякаш купувачите очакват S-класа за парите, които дават…
Тези твърдения са напълно некоректни за новия Jogger. Има супер приятна на допир материя по таблото, която придава много уют и която напомня за успешно въведените още през 2018-та решения в Peugeot 3008/5008. Може да разгледате и тях, ако натиснете ТУК. Връщайки се в този интериор, пластмасовите компоненти, до които дефакто се докосваме като подлакътници, дръжки на врати и т.н. са от материали, които никога не биха оставили неприятно усещане.
Модулът на шофьорската врата дава достъп до регулирането и на четирите прозореца, детското заключване и електрическото регулиране на страничните огледала. Воланът е с много приятна на допир кожа, а в най-високата версия има и по-различни материи за облицовката на предното табло. Те са от същата материя, от която са и седалките, и това добавя още един дребен детайл към отличителната визия.
Покривът е в бял плат, което спомага за по-добрата светлина и простор, а когато се отправим към централната конзола виждаме нещо изключително за модерното автомобилостроене – физически копчета за регулиране на кллиматроника! В ерата на тъчскрийна и това всичко да се регулира от инфотейнмънта, да имаш възможност ръчно/физически да настроиш температурата в купето вече е лукс. А за сега повечето харесват това oldschool решение, нали? Мултимедийната система е 8 инча и всичките й опции, ще научите в нашия Автокаст в следващия епизод.
Подглавниците също са вдъхновени от Volvo, а задните прозорци са много големи и ще зарадват децата. Въобще интериорът е много добър – ако не вярвате, отидете на тест драйв и ще се убедите, че и седалките са едни от най-меките и комфортни на пазара в момента. Екстериор и интериор за сега са супер – две от две – най-важният тест обаче е на път.
Акценти
ШОФИРАНЕ
Dacia Jogger на път. До сега сме изненадани приятно от въшния вид. Още по-изненадани от комфортния и уютен интериор. Сигурно на пътя ще разочарова? Честно казано – не. Да изговорим най-важното още в началото: Клони ли по завоите със скорост? Не. Обира ли дупките? Без проблеми. Как окачествяваме возията с една дума? Ами пъргава, колкото и странно да звучи, ама така беше и за нас. Опитахме колата на дълъг път по отсечката София-Самоков и поведението беше по-компетентно, отколкото човек очаква.
Когато говорим за решенията за возията да вземем предвид факта, че платформата на която е изграден Jogger е почти същата като тази на Renault Clio, Captur и Arkana. В действителност Jogger е по-голямата версия на Logan, който пък от своя страна е малко по-голямо Sandero. Въобще една доста добре изпробвана и експлоатирана платформа, която е и много лесна за сервизиране. Крайният резултат е много мека, комфортна возия, която по никакъв начин не предизвиква дискомфорт ако е по-натоварена или карана с повече страст по завоите.
Но да гледаме обективно – кой би го правил, особено ако е с бензиновия двигател с 90 коня или газовия със 100? За тях обаче съвсем след малко в следващия сегмент от епизода. Сега връщайки се към реалността – за профила на купувача Dacia Jogger предполага да се ползва спокойно. И в тази посока – колата прави точно това, което се очаква. Чувства се много добре на дълъг път и едно от нещата, с които компанията промотира колата е, че ще обикнем дългите пътувания. Това е самата истина. Шумът в купето е незабележим при движение и с над 100 км/ч.
Jogger е много маневрен в градски условия. Колата е дълга, но с волана се борави много лесно и паркинг асистентите спомагат за това и по-неопитни или неуверени шофьори да намират своето място без притеснения. Като усещане на пътя през цялото време се усеща този микс от комби и SUV. Позицията е повдигната, тъй като пътния просвет е 20 см.
Колата е много лесна за управление. А-рамената не са грамадни, прозорците са големи и включително ако се обърнеш назад, да видиш през рамо при престрояване, няма затруднения. На магистрала усещането е като на добър круизър. Елементарно се борави с мултимедията и настройките, и всичко по таблото и волана е точно там, където го очакваш.
Dacia е съобразена с условията у нас. Абсорбира дупките и несъвършенствата на пътя. Jogger в интерес на истината в това отношение е конкурент на много по-скъпи представители на пазара. За това спомагат гумите, които в представения модел са с размер 205-60-16. Въобще гума да не е нископрофилна напоследък също много рядко се намира, а височина от 60 за родните пътища е страшно комфортен и полезен показател.
В заключение, Dacia Jogger е един от най-комфортните и лесни за управление автомобили в момента на пазара. Не среща никакви затруднения в града и със сигурност е много добър партньор на дълги разстояния.
Разход
* София-Пловдив | 120 км/ч | круиз-контрол | Hybrid 140 | хибрид-бензин
ДВИГАТЕЛИ
Dacia Jogger се предлага в пълен хибрид, с което промотирахме колата през изминалата седмица. Защото да се замислим какъв път измина този бранд и колко далеч достигна. Представеният модел е с точно това задвижване – комбинира 1,6-литров двигател с вътрешно горене бензин, два електромотора и 1,2kWh батерия. Същата система се използва и в Renault Clio и Captur. Ускорението от 0-100 е за 10,1 сек., а в традиционния ни тест за разхода в реални условия – от София до Пловдив по магистралата с круиз контрол на 120 км/ч разходът бе 5,5л/100км. В града консумацията бе между 2 и 4 на 100. При рязко покачване на скоростта, батерията спомага много и няма никакви затруднения при изпреварвания дори и на по-тесни отсечки. Колата е много пъргава във всеки момент, в който се настъпи повече. В останалото време е много тиха и със спокойно поведение.
Jogger се предлага и с бензинов двигател с 90 к.с., както и със заводска газ със 100 к.с. За 7-местен автомобил тези двигатели може би не дават най-голямата увереност на света, но пък са чувствително по-евтини. За предпочитане остава хибридния двигател, който на всичкото отгоре в огромната част от пътуванията, независимо дали в града или на дълъг път, се движи изцяло на електричество и колата е абсолютно безшумна. Системата работи много добре и я препоръчваме. Много нисък разход и подобрена динамика спрямо останалите представители.
Видове двигатели
ПРАКТИЧНОСТ
Едно от жестоките предимства на Dacia Jogger и честно казано любимата ни част от колата е спалният пакет. Да, наистина. Спален пакет. Вижте. Дървена кутия, направена да се побира в багажника, която се трансформира в подматрачна рамка. Изпробвана е и е много здрава. Разгръща се за 2-3 минути, може и само от един човек, като готовото легло е с дължина 190 см, широчина 130 см и разстояние до тавана от около 60 см. Колата се предлага директно и с матрак, който да го кажем така – много по-удобен е от спален чувал. Под леглото продължавате да имате много място на разположение за багаж. Или за да поставите палатката, която се прикрепя за задната врата и дава място за поне още двама човека. Ако искате да я видите в действие – абонирайте се и ще научите в следващия епизод. Вратата на багажното отделение се трансформира в масичка, която е изключително удобна за хапване за двама и така колата съвсем спокойно притежава всичко за пикник сред природата. И то работи, не е просто на снимка или с пожелателно мислене. На цената на един добре оборудван кемпер, може да се вземе по една Dacia за всеки представител на семейството, а реално като функционалност, съседите ни са измислили как да оптимизират пространството и да предложат едно различно изживяване. Jogger е намерил как да бъде всичко.
За това казваме, че практичността е може би най-силната страна на Dacia Jogger. Разполага с рекордна модулярност и товароносимост от 1819л. Пространствата за съхранение в интериора пък достигат до 23л и съответно няма да имате затруднения да поставяте големи бутилки в джобовете по вратите, както отпред, така и отзад. Седалките, както изтъкнахме са супер удобни, на втория ред има два Isofix, а на третия ред има и подлакътници за пасажерите, което превръща колата в миниван.
Отпред подлакътника се повдига за още пространство, има две места за съхранение на чаши, както и допълнително място пред скоростния лост за документи, ключове и др. Пренасяйки се отзад, първо маркираме дълбокото пространство в кората, както и самото отваряне на вратата, което е почти на 90 градуса. Това прави влизането и излизането изключително лесно, както и поставянето на детски столчета. На втория ред имаме три отделни една от друга седалки, като крайните две могат да се възползват от компактни масички. Те се изтеглят напред и назад, имат място за чаша и ги изпробвахме дали ще се пречупят надолу, но не успяхме. Не би следвало да се затруднят от храна, лаптопи и други обекти, които са тежки. Пространството е много компактно и много високи пасажери дори и до 190 см не биха имали затруднения да се возят отзад.
Поглеждаме към багажника, когато е със сгъната спалня. Без този пакет обемът му е 699 л без третия ред седалки. С него обемът е 212 л. Третият ред седалки се премахва изключително лесно и бързо. За около 2 минути могат да се свалят и извадят и двете кресла. Ако се повдигнат и седалките от втория ред, колата може да се възползва от най-доброто от света на баничарката. От гледна точка на практичността и модулярността, колата наистина предлага всичко.
Акценти
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
В заключение, Dacia Jogger без майтап наистина е всичко от което човек може да се нуждае – перфектно съотношение на цена-качество-продуктивност, прекрасна возия, супер икономичен хибриден двигател, 2-5-или-7 места, семеен автомобил, комби, SUV, кемпър, баничарка, миниван, спалня – колата наистина си има всичко. И ако не робуваме на баджа – без шега – не ни трябва друго! За да ни помогнете да правим още такива ревюта се абонирайте за канала ни zadvolana! Благодарим ви, че бяхме заедно. За още информация – последвайте ни във Фейсбук и Инстаграм!